כל ארץ והניתוח הפלסטי שלה

גם בניתוחים פלסטיים יש טרנדים: מה "אין" באמריקה ומה באנגליה, ונחשו איזה ניתוח פלסטי הכי פופולארי בישראל?

כל ארץ והניתוח הפלסטי שלה ()
מאת: ד"ר חיים קפלן

כמו בכל תחום, גם לניתוחים הפלסטיים יש דירוג פופולאריות שונה מארץ אחת לאחרת. ניתוח סטטיסטי שנערך בשנת 2009 קובע כי הניתוחים הפופולאריים ביותר באירופה, למשל, שונים מאלו הפופולארים בארה"ב.

 

הנה, לדוגמה, הניתוחים הפופולאריים ביותר בארה"ב בשנת 2008:
הגדלת שדיים: 307,000; ניתוחי אף: 279,000; שאיבות שומן: 245,000; עפעפיים: 221,000 ומתיחות בטן: 122,000.

 

לתקן את נזקי הטבע 

בדצמבר 2008 פורסם מאמר באנגליה, שסקר את תופעת הניתוחים הפלסטיים בו הוזכרו הנטיות לפרוצדורות אסתטיות. במאמר צויין כי האנגלים נוטים לתקן את נזקי השמש כי הם ידועים כאוהדי עור נטול פגמים. כמו כן הנשים הבריטיות מעדיפות ניתוחים פלסטיים וטיפולים שמטפלים בנזקי אורח חיים המאופיין בחסר פעילות פיזית.

 

תודות לטכנולוגיות החדשות, הפחות חודרניות, לירידה במחירי הניתוחים הפלסטיים ולנגישות שלהם לכלל האוכלוסייה, עולם האתסטיקה הפלסטית פתוח היום לקהל רחב יותר מאשר לפני עשור ויותר. בהתאמה, משנה לשנה אנו רואים עלייה בכמויות הניתוחים וההליכים הניתוחיים המתבצעים בתחום זה.

 

אוכלוסיית הגיל הממוצעת המבצעת פרוצדורות הקשורות לניתוחים פלסטיים באנגליה נעה בין גילאי 25 ל-35.

 

הטיפולים הבסיסיים הם כמובן כל אלה שקשורים לשיפור מראה העור והפנים וביניהם ניתן למצוא את טיפולי הבוטוקס, חומרי מילוי ומיקרודרמבריישן. לאורך השנים חלה עלייה משמעותית בקרב אוכלוסיית הגברים אשר מבקשת לבצע פרוצדורות אלו.

 

הפרוצדורות הניתוחיות השכיחות ביותר באנגליה לפי הסדר הן: הגדלת שדיים, הרמת שדיים, שיוף הפנים, מתיחת בטן, הזרקות בוטוקס, טיפולי לייזר וניתוחי מתיחה לאחר הורדה במשקל.

 

עסק שמגלגל ביליונים, בדולרים וביורו

שוק הכירורגיה הפלסטית העולמי מגלגל כ-30 ביליון דולר. באירופה לבדה, שווי השוק עומד על סך של 2.2 ביליון דולר וקיימת עלייה מגמתית משולבת של 19% מדי שנה.

 

אירופה נחשבת לשוק השני בגודלו אחרי ארה"ב בתחום הניתוחים הפלסטיים. באירופה קל יותר לרופאים לקבל אישורים לבצע הזרקות ופרוצדורות אסטטיות נלוות, כיוון שהן מוגדרות כ-Medical Device. לכן, האישור שיש לקבל עבורן הוא פשוט וזול, בניגוד לאישור מורכב יותר שיש לקבל בארה"ב על ידי ה-FDA.

 

העובדה שהאוכלוסייה באירופה הולכת ומזדקנת, הודות לאחוזי ילודה נמוכים, משקפת את הנטייה לביקוש אחר פרוצדורות להצערת מראה הפנים. מכיוון שהיופי הוא כבר לא נחלת הנשים בלבד, יותר ויותר גברים מבקשים לבצע פרוצדורות קוסמטיות, והעיקריות בינהן: ניתוחי אף, עפעפיים ושאיבות שומן.

 

ומה קורה באמריקה? 

בשנת 2000, בוצעו בארה"ב 212,000 הגדלות שדיים. ב-2008 בוצעו 307,000. כלומר, מדובר בעלייה של 45% ב-8 שנים.

 

לעומת זאת יש לציין שבשנת 2008 הייתה ירידה של 12% בהגדלות שדיים בהשוואה ל-2007, כנראה בגלל המיתון העולמי.

 

בניתוחי מתיחת בטן יש עליה מ-62,000 מקרים בשנת 2000 ל-121,000 ב-2008.

בניתוחי עפעפיים חלה ירידה, כאשר בשנת 2000 היו 327,000 ניתוחים לעומת שנת 2008 בה בוצעו 221,000 ניתוחים.

 

גם בניתוחי שאיבות שומן חלה ירידה בביקוש והיא נעה בין השנים 2000 ל-2008. ירידה זו משקפת ככל הנראה את הגברת המודעות וההבנה של האנשים כי שאיבת שומן אינה מהווה פתרון להורדה במשקל אלא לעיצוב סופי של הגוף במשקל הרצוי.

 

בתחום ההזרקות והמילויים ישנה עליה משמעותית של למעלה מ-500% משנת 2000 ל-2008. 787,000 פרוצדורות בשנת 2000 לעומת 5 מיליון בשנת 2008.

 

למרות המיתון הכלכלי בעולם נתגלתה עלייה בביקוש ניתוחי הגברים כשהבולטים בינהם: הכנסת שתלים באזור החזה, מתחת לשריר הפקטורלי והשתלות סיליקון ללחיים.

קבוצת הגיל בה נרשמה עליה בפרוצדורות הכירורגיות אסטטיות נמצאה בגילאי 40-54.

 

מהו הניתוח הפלסטי הפופולרי בישראל? 

הניתוח הפופולארי ביותר בישראל הוא ניתוח להגדלת שדיים. יותר ויותר נשים פונות אל מנתחים פלסטיים במטרה להגדיל את החזה שלהן. שוק זה לבדו מגלגל מאות מיליוני שקלים והסכין עוד נטויה. ניתוח לשאיבת שומן ממוקם שני בטבלא ומיד אחריו ניתוח עפעפיים. הניתוחים הפחות שכיחים הם ניתוחי מתיחת בטן ומתיחת פנים.  

 

 

אם אהבת, אז תאהבי את זה הרבה יותר. לחצי כאן וקבלי במתנה מדריך וטיפים לשריפת שומן (זה באמת עובד)

בעולם האסתטיקה של bello תמצאו מידע עדכני ואמין אודות כל הקשור לעולם האסתטיקה: הסרת שיער, הגדלת חזה, מנתחים פלסטיים, ניתוחים פלסטיים, טיפולי קוסמטיקה, שאיבת שומן, הסרת משקפיים, הלבנת שיניים ועוד. אם החלטת לעשות טיפול אסתטיקה אצל קוסמטיקאית או ניתוח פלסטי אצל מנתח פלסטי הגעת למקום הנכון. אתר bello מביא מאמרים, כתבות ומדריכים על כל תחום בעולם האסתטיקה והקוסמטיקה.
באתר תמצאו מידע מקיף ומגוון שמובא קוסמטיקאיות, מנתחים פלסטיים ומומחי אסתטיקה בכירים.

הסרת שיער בלייזרהלבנת שינייםחזההורדת שיערמנתח פלסטיקוסמטיקאיתניתוחים פלסטייםבוטוקסטיפולי קוסמטיקהפילינגעיצוב גבותרפואה אסתטית

לא תודה, אין לי צורך לשרוף שומן ולהוריד במשקל