הכל אודות כתמי פיגמנטציה

אחת ממשאלות ליבן של נשים היא פנים חלקות ונקיות מכתמים. כיצד נוצרים כתמי פגמנטציה על העור? מה קובע את גוון עורנו? מהן דרכי הטיפול לצורך העלמת כתמי פיגמנטציה? המדריך המלא לכתמים

מאת: מערכת בלו

עור הפנים שלנו מסגיר את גילנו האמיתי וכנשים הגדלות וחיות בארץ ים תיכונית חמה, נוטות אנו להיות בעלות סיכויים גבוהים לחוות בעיה מוכרת זו של כתמים.

 

 

מה הם הגורמים להופעת כתמים על העור?

 

 

קיימים מספר גורמים אשר "תורמים" להופעת הכתמים בעור, וכדי לטפל בבעיה על הקוסמטיקאית להיות מקצועית בכדי לזהות את מקור הבעיה. כך, באמצעות מקור הבעיה וממה נובעת הופעת הכתמים יותאם טיפול נכון ומתאים במטרה לשפר את המצב הקיים.

 

 

למה מופיעים כתמים על העור?

 

 

צבע העור מורכב מקרוטנואידים (חלבון שיוצר את הרקמות הקרניות של הגוף כגון: ציפורניים, שיער והשכבה החיצונית בעור), המוגלובין, וכמה סוגים של מלנין (Melanin) שהוא למעשה החומר העיקרי שקובע את צבעו הסופי של גוון העור שלנו. המלנין מופרש מתאים באפידרמיס, תפקידו לבלוע קרינה ובכך מגן על הגוף שלנו מפני קרינה.

 

ככל שאדם נחשף יותר לשמש כך מפרישים המלנוציטים (חומר חום שחור הקבועים באפידרמיס) יותר מלנין והם שהופכים את העור לכהה יותר, וזה למעשה מה שגורם לעורנו להשתזף. נוכל לומר שגוני המלנין נעים בין חום לשחור או בין צהוב לאדום, תלוי במוצאו הגנטי של האדם.

 

איך נקבע גוון העור והכתמים?

 

 

חלקיקי הפיגמנטים (הצבע), מפוזרים על פני שטח העור שלנו והם אחראים לצבעו הקבוע.

הפיזור אינו אחיד וזה מה שגורם למעשה להופעת כתמים בולטים שמתרכזים יחדיו באזורים מסוימים ובצורה לא אחידה ונראית לעין באופן כה בולט. שינויים הורמונאליים, חשיפה לשמש, גנטיקה ומזג אויר - כל אלו יחדיו מהווים גורמים להופעת הכתמים על עור הפנים הידיים והמחשוף למשל.

גם לתזונה ולשינויים הורמונאליים יכולים להשפיע ולגרום להופעת פיגמנטציה.

 

כיצד נמנע מהופעת כתמי פיגמנטציה?

 

מומלץ למרוח קרם הגנה מדי יום וללא קשר ליציאה אל חוף הים והבריכה. קרם ההגנה אמור לסייע במזעור נזקי השמש ויש להקפיד להשתמש בו באופן קבוע.

 

מה הן דרכי הטיפול להעלמת כתמים?

 

 

הטיפולים השונים המיועדים להלחם בכתמי הפיגמנטציה מבוססים על חסימת האנזים הקרוי  טירוזינט, אשר אחראי על יצור המלנין.

 

יש מספר דרכים אשר מוצעות לטיפול:

  • טיפול בקרם הבהרה למריחה על העור (במידה והכתם שטחי).
  • טיפול באמצעות טכנולוגיה המאפשרת חדירה אל שכבת הדרמיס.
  • טיפול  בלייזר
  • קילוף כימי

כל הטיפולים חייבים שיעשו על ידי איש מיקצוע/ אשת מיקצוע בעל התמחות בקוסמטיקה וקוסמטיקה רפואית (תלוי באביזר/המיכשור בו נעשה שימוש. אנו ממליצים לכל מטופלת לבדוק היטב מי האדם אליו היא פונה לטיפול בטרם תקבל את הטיפול המיועד.

אם אהבת, אז תאהבי את זה הרבה יותר. לחצי כאן וקבלי במתנה מדריך וטיפים לשריפת שומן (זה באמת עובד)

בעולם האסתטיקה של bello תמצאו מידע עדכני ואמין אודות כל הקשור לעולם האסתטיקה: הסרת שיער, הגדלת חזה, מנתחים פלסטיים, ניתוחים פלסטיים, טיפולי קוסמטיקה, שאיבת שומן, הסרת משקפיים, הלבנת שיניים ועוד. אם החלטת לעשות טיפול אסתטיקה אצל קוסמטיקאית או ניתוח פלסטי אצל מנתח פלסטי הגעת למקום הנכון. אתר bello מביא מאמרים, כתבות ומדריכים על כל תחום בעולם האסתטיקה והקוסמטיקה.
באתר תמצאו מידע מקיף ומגוון שמובא קוסמטיקאיות, מנתחים פלסטיים ומומחי אסתטיקה בכירים.

הסרת שיער בלייזרהלבנת שינייםחזההורדת שיערמנתח פלסטיקוסמטיקאיתניתוחים פלסטייםבוטוקסטיפולי קוסמטיקהפילינגעיצוב גבותרפואה אסתטית

לא תודה, אין לי צורך לשרוף שומן ולהוריד במשקל