מיתוסים על פעילות גופנית - חלק ב'

אימוני כוח לא מפחיתים משקל, למרכיב הגנטי יש חלק בתוצאות האימון ועוד תשובות למיתוסים נפוצים

מאת: מערכת בלו

אנשים בעלי יתר לחץ-דם צריכים להימנע מלהרים משקולות

אם אתה מטופל תרופתית ביתר לחץ דם, עליך להתייעץ עם רופאך האישי טרם התחלת ביצוע תוכנית אימון גופני. אולם מרבית האנשים בעלי יתר לחץ דם עשויים ליהנות מיתרונות אימון הכוח, בתנאי שאינם מרימים משקלים כבדים ובתנאי שהם מקפידים על נשימה נכונה בזמן התרגול. כלומר, הוצאת אוויר בזמן פעולת דחיקת המשקל והכנסת אוויר בשלב ההרפיה של התרגיל. לעולם אל תעצור את נשימתך בעת דחיקת המשקל או בעת ביצוע פעולת כוח אחרת.

 

אם ברצונך להפחית משקל אל תבצע אימוני כוח

מומחים בתחום האימון הגופני ממליצים על שילוב בין פעילות אירובית (אימון מערכות הלב והריאות) לבין פעילות כוח. נמצא כי אימוני כוח תורמים לעליית הטונוס השרירי, לעלייה במסה השרירית ולצמצום ברקמת השומן התת-עורי.

 

ככל שתתאמן קשה יותר כך תשיג את התוצאות המקוות

הגורם המשמעותי ביותר בקביעת תגובת האדם לאימון הוא הרכיב הגנטי. מחקרים מדעיים הראו כיצד אימון זהה גורם לתגובות שונות באנשים שונים. יכולתך להשתפר ברכיבי הכוח, המהירות והסבולת שונה לחלוטין מהאנשים שאתה רואה סביבך.

 

ניתן להתאמן בבית אולם הדרך הטובה ביותר להיכנס לכושר היא ללכת לחדר כושר

מחקרים מראים כי חלק מהאנשים מעדיפים להתאמן לבדם בבית או בסביבה הקרובה לביתם. למרות שללכת למועדוני כושר נוצצים המשופעים במתקנים זה נחשב "אין" הרי תוכנית האימון הטובה ביותר היא זו שגורמת לך להתמיד בה.

  

צבירת משקל עודף היא חלק מההתבגרות

אנשים רבים צוברים משקל עודף ככל שהם מתבגרים אולם הדבר אינו חייב להיות כך. הסיבה לעלייה במשקל קשורה לירידה ברמת הפעילות הגופנית ולירידה בקצב חילוף החומרים גם כתוצאה מאובדן המסה השרירית. איבוד המסה השרירית, המתרחש עם העלייה בגיל, גורם לירידה הדרגתית בקצב חילוף החומרים ולעלייה באחוז השומן שבגוף. איבוד המסה השרירית מקטין את יכולתו של הגוף לשרוף שומן כך שכל צריכה קלורית עודפת תתבטא בעלייה במשקל. על מנת למנוע את התופעה יש להתחיל בתוכנית אימון גופנית המשלבת אימונים אירוביים (הגברת ההוצאה הקלורית) ואימוני כוח (בניית מסה שרירית).

 

אם לא התאמנת כאשר היית צעיר יהיה זה מסוכן להתחיל בגיל מבוגר

אנשים רבים חושבים כי הם מבוגרים מדי על מנת להתחיל לעסוק בפעילות גופנית סדירה. חלקם חושב כי הדבר מסוכן משום שהם סובלים ממחלת לב, מסוכרת או משום שאינם בכושר גופני.לעולם אין זה מאוחר להתחיל לעסוק בפעילות גופנית סדירה. אפילו אם אתה סובל ממחלה כרונית (דלקת פרקים, למשל) תוכל ליהנות מיתרונותיה העצומים של הפעילות הגופנית. מומלץ לבצע בדיקת כשירות גופנית (מבחן מאמץ) ולקבל "מרשם לפעילות" מהרופא המטפל.

אם אהבת, אז תאהבי את זה הרבה יותר. לחצי כאן וקבלי במתנה מדריך וטיפים לשריפת שומן (זה באמת עובד)

בעולם כושר וספורט של bello תמצאו מידע עדכני על אימוני כושר, תוכניות אימונים, בבית ובמכון כושר, לצד מאמרים של מאמני ומדריכי כושר מוסמכים בנושאים הקשורים לכושר, ספורט ואורח חיים בריא. אם החלטתם להיכנס לכושר, או שאתם רוצים לשפר את הכושר הגופני שלכם - אתם במקום הנכון. עולם הכושר של אתר bello מביא לכם את מיטב הכתבות על כל תחום הכושר הגופני, לרבות תחומי אימון פופולאריים כגון אופניים, פילאטיסחדר כושרמאמן כושר אישיאימון כושר

לא תודה, אין לי צורך לשרוף שומן ולהוריד במשקל