מחפשים להיכנס לכושר? ריצה, אופניים או שחייה

הקיץ הגיע והגיע הזמן להיכנס לכושר ולטפח את מה שהזנחת בחורף

מחפשים להיכנס לכושר? ריצה, אופניים או שחייה (Istock)
מאת: עידו רייכנברג

תמיד לקראת תחילת הקיץ, כולם נזכרים שהגיע הזמן להתחיל להתאמן ולהכין את גופם לקיץ. אבל אנשים רבים לא יודעים איך להיכנס לכושר ומה צריך לעשות כדי להיכנס לכושר. אז הנה מספר דרכים שונות שיעזרו לכם להיכנס לכושר.

מהר מהר או לאט לאט?  

כמו הפתגם "גם את רומא לא בנו ביום אחד", אז גם כושר לא בונים ביום אחד. אתם לא יכולים לקום בוקר אחד ולהחליט שאתם רצים 20 קילומטרים בלי שעשיתם הכנה לפני. כדי לרוץ למרחקים ארוכים, אתם צריכים לבנות את הכושר שלכם לאט לאט ולא במכה אחת. אם תנסו להכניס את עצמכם לכושר במהירות, אתם תגלו מהר מאוד שגופכם יתקשה לעמוד בזה. הבר הארון שאתם רוצים זה להיפצע. תהליך של בניית כושר הוא תהליך הדרגתי ושונה מאדם לאדם. יש אנשים שיכנסו מהר יותר לכושר מאשר אחרים, אשר יקח להם טיפה יותר זמן.

לעולם אל תשוו את הכושר שלכם לכושר של אחרים. כל גוף שונה מגוף אחר בהמון פרמטרים וכניסה לכושר הוא אחד הפרמטרים האלה. זכרו שעדיף לבנות כושר בצורה הדרגתית ודרך נכונה, מאשר לפצוע את הגוף ולהיות מושבתים לתקופה ארוכה.

לרוץ או ללכת

ריצה היא אחת הדרכים הפופולריות ביותר כדי להיכנס לכושר. אתם צריכים 2 דברים כדי להתחיל לרוץ, נעליים נוחות לריצה ורצון לרוץ. במידה ויש לכם את שני הדברים הללו, אתם יכולים להתחיל. ראשית, כאשר אתם מחליטים שאתם מתחילים לרוץ, חשוב שבפעמים הראשונות, תתחילו בריצה קלה למרחק קצר. אתם לא צריכים לשאוף להגיע  תוך שבוע לרוץ 7 קילומטרים מבלי שכמה חודשים לא זזתם מהספה כלל. אנשים רבים בוחרים שלא לרוץ בגלל סיבות רבות כמו כאבי ברכיים ובגלל הזעזועים שהרגל מקבלת במהלך הריצה. לכן, רבים מעדיפים לבצע צעדות בהליכה מהירה או איטית. לרוב הליכות מבוצעות בדופק נמוך (בין 60-70 אחוז מהדופק המירבי) ולכן תהליך הכניסה לכוש, יקח מאט יותר זמן.

רכיבה על אופניים

רבים מהאנשים שמעדיפים לא לרוץ מסיבות שונות ואחרות, בוחרים לרכב על אופניים. אם אתם לא רוכבים מקצועיים, אתם לא חייבים להשקיע סכומי כסף גבוהים ברכישה של אופני רכיבה מקצועיות, אלא אתם יכולים להסתפק כמעט בכל זוג אופניים. היתרון שיש לאופניים על פני ריצה הוא שהרגל שלכם לא סובלת מזעזועים בזמן שאתם מפדלים באופניים. רכיבה על אופניים הפכה לטרנד מאוד פופולרי בשנים האחרונות ולא רק למטרה של כניסה לכושר או שמירה על הכושר. אופניים הם כלי תחבורה נוח מאוד בערים מרכזיות שקשה להתנייד בהן עם רכב.

עוד דבר שהפך להיות פופלרי מאוד בשנים האחרונות הם האופניים החשמליים. אם אתם רוצים להיכנס לכושר, אופניים חשמליים זה לא הפתרון בשבילכם. אתם יכולים בקלות להבין למה זה לא פתרון. ברוב המקרים, אופניים חשמליים משמשים ככלי תחבורה זול ונוח להתניידות למרחקים קצרים. מחברים את הסוללה לאופניים ויש לכם אופניים שנוסעות על כוח מכני. כדי להיכנס לכושר, אתם צריכים להפעיל את השרירים בגוף שלכם ולא לשבת ולא לעשות כמעט כלום.

שחייה בריאה לגוף

שחייה היא אחת האפשרויות הטובות ביותר שיש. אמנם מדובר על השקעה לא קטנה ברכישה של מנוי לבריכה או רכישה של כרטיסיות כניסה לבריכה, אבל אתם מקבלים פעילות אירובית מעולה. בשחייה אתם מפעילים למעלה מ-95% מהשרירים שלכם. אין ספק ששחייה היא מפעילויות הספורט הקשות ביותר, שדורשות מיומנות מסוימת, אבל ככל שתתמידו בשחייה, תיכנסו מהר יותר לכושר ותראו תוצאות במהירות. חוץ מתשלום על כניסה לבריכה, אתם צריכים רק בגד ים ואם אתם רוצים להשקיע עוד מעט כסף, אתם יכולים לרכוש משקפת לנוחות שלכם.

אם אתם גרים בקרבת הים ואתם לא מעוניינים להשקיע ברכישה של מנוי או כרטיסיות לבריכה, אתם תמיד יכולים ללכת ולשחות בים. השחייה בים היא קשה יותר משחייה בבריכה בגלל הסחף וההתנגדות של המים, אבל לפחות זה לא עולה לכם כסף כמו בריכה. רק תזכרו לא לעשות שטויות ולשמור על עצמכם שלא תטבעו.

 

עצם העובדה שבחרתם להיכנס לכושר, כבר תגרום לכם להרגיש טוב יותר. כולנו אוהבים לוותר לעצמנו ותמיד אנחנו אומרים שמחר אנחנו נתחיל להתאמן. השלב הראשון להיכנס לכושר הוא לרצות את זה. השלב השני הוא לעשות את זה. יש מגוון רחב של אפשרויות שיעזרו לכם להיכנס לכושר ולחיות חיים בריאים יותר. אתם לא מוכרחים להשקיע סכומי עתק בכדי להיות בכושר. אבל זיכרו לא להגזים ולגרום לפציעת הגוף שלכם. החלמה מפציעות בגלל עומס על העצמות והשרירים, יכולות לגרום לתקופה ארוכה שתהיו מושבתים בה, ללא יכולת לעשות כושר  כלל.

אם אהבת, אז תאהבי את זה הרבה יותר. לחצי כאן וקבלי במתנה מדריך וטיפים לשריפת שומן (זה באמת עובד)

בעולם כושר וספורט של bello תמצאו מידע עדכני על אימוני כושר, תוכניות אימונים, בבית ובמכון כושר, לצד מאמרים של מאמני ומדריכי כושר מוסמכים בנושאים הקשורים לכושר, ספורט ואורח חיים בריא. אם החלטתם להיכנס לכושר, או שאתם רוצים לשפר את הכושר הגופני שלכם - אתם במקום הנכון. עולם הכושר של אתר bello מביא לכם את מיטב הכתבות על כל תחום הכושר הגופני, לרבות תחומי אימון פופולאריים כגון אופניים, פילאטיסחדר כושרמאמן כושר אישיאימון כושר

לא תודה, אין לי צורך לשרוף שומן ולהוריד במשקל