לעודד את הילדים לאכול נכון

כיצד נדאג לכך שבין כל החוגים, בתי הספר והחברים הילדים גם יאכלו כמו שצריך? כמה טיפים שיעזרו לבנות להם שגרת תזונה בריאה

לעודד את הילדים לאכול נכון (צילום: iStock)
חיפוש מתכון דיאטטי
מאת: מערכת בלו

ככל שהם קטנים יותר הם בררניים יותר, הילדים אוכלים את מה שהם אוהבים. מה גם שקשה להם לשבת ולהתרכז באוכל, בעולם שמציע להם כל כך הרבה גירויים. דווקא בגלל שהעולם שלהם מלא בפעילויות, משחקים ולימודים חשוב שתהיה להם תזונה נכונה. אספנו עבורכם כמה טיפים לשיפור הרגלי התזונה של הילדים.

 

דאגו לארוחות מלאות אנרגיה בארוחת בוקר - אנרגיות טובות באות עם תזונה מאוזנת. ארוחת הבוקר צריכה לספק לילדים מספיק מזון כדי לעבור את הפעולות האינטנסיביות של הבוקר. התזונה המומלצת לבוקר היא פירות או מיצי פירות שונים, מאפים (עדיף מקמח מלא), ביצים קשות וירקות.

  

בנו שגרת ארוחות מסודרת - עדיף שהילדים יאכלו יותר ארוחות ביום מאשר שינשנשו חטיפים בין לבין. מעבר לארוחות הגדולות אפשר להרגיל אותם לארוחות ביניים קלות. הילדים צריכים לדעת שיש זמן ומקום מוגדרים לארוחות. אכילה בזמן שצופים בטלוויזיה, שמקשיבים לסיפור ואו בזמן משחק לא מומלצת, כיוון שהיא מובילה לאכילה מעבר לסף הרעב. דאגו לשתיה נכונה בין הארוחות.

 

היו יצירתיים בהגשת האוכל - הילדים אוהבים לשחק עם האוכל, לזרוק אותו - וככל שהארוחה נראית משעממת יותר, כך יש פחות שיאכלו אותה. גייסו את כישורי היצירתיות וההמצאה שלכם וסדרו את הארוחה בצורות מעניינות. אל תכריחו את הילדים לאכול, מיצאו את הדרכים לגרום להם לבחור באוכל בעצמם.

  

בחרו את החטיפים הנכונים - לעתים כשהילדים חוזרים מבית הספר, הם צריכים לחדש את האנרגיה. במקום השוקולדים והממתקים שהם יחפשו במגירה, הניחו מולם צלחת של פירות יבשים, או חטיפי אנרגיה המתאימים לילדים. אולי יפתיע אותכם, אבל גם פופקורן יכול להיות מקור טוב לאנרגיות.

  

אזנו את התזונה היומית בארוחת הערב - בשלב זה של היום יש הזדמנות לאזן את התזונה היומית. הניחו סוגי אוכל שונים על השולחן ואפשרו לילדים לבחור בעצמם את מה שהם אוהבים. גם כאן - ככל שהאוכל יראה מעניין יותר ואטרקטיבי, כך יש יותר סיכוי שיאכלו אותו.

אם אהבת, אז תאהבי את זה הרבה יותר. לחצי כאן וקבלי במתנה מדריך וטיפים לשריפת שומן (זה באמת עובד)

בערוץ דיאטה ותזונה תמצאו את כל המידע העדכני אודות דיאטה, סוגי דיאטות ותזונה נכונה. אם החלטת לעשות דיאטה בריאה או למצוא שיטות הרזיה ללא דיאטה, וגם אם החלטתם ללכת על דיאטת כסאח - אתם במקום הנכון.
אתר bello מביא מידע מעודכן לגבי כל סוגי הדיאטות, בצד מאות מתכונים ותפריטי דלי קלוריות, דרכים לשמירה על בריאות ותזונה מאוזנת באמצעות דיאטות נפוצות, שיטות הרזיה טבעית, מציאת הדיאטה הנכונה ביותר עבורכם ואיך עוברים לאורח חיים שכולל תזונה נבונה.
המאמרים והמידע באתר bello מובאים מפי מומחים בתחומם וביניהם דיאטניות, תזונאים ואנשי מקצוע נוספים.

מתכוני דיאטהתפריטי דיאטהדיאטה לילדיםתזונה נכונהדיאטות מומלצותדיאטה מהירהדיאטניתתזונאיתדיאטה לקיץ, דיאטת אטקינס

לא תודה, אין לי צורך לשרוף שומן ולהוריד במשקל