חג העצמאות, חג הניפנופים

איזה בשר עדיף לצלות על המנגל? איך להכין רוטב דל קלוריות למרינדה טעימה, טיפים לשמירה על הגיזרה, וגם מתכון "יאמי" לירקות צלויים על האש וגם לקבב. חג עצמאות שמייח לכולם!

חיפוש מתכון דיאטטי
מאת: אילת בוגין, דיאטנית קלינית
חג העצמאות ידוע כחג הפיקניקים, בו העם כולו יוצא לנפנף מעל המנגל. מסורת הניפנופים נפתחת כבר בחג הפסח ואת המרתון נועל חג העצמאות ברוב הדר וזיקוקים.

אפשר לצלות בשרים על האש, לשלב מני ירקות ולהכין לצידם מני תוספות שיוסיפו עוד טעם לחיך. נשאלת השאלה אילו בשרים עדיפים מבחינה קלורית ושומן? כמה קלוריות מכילות מנות הבשר הפופולאריות וגם איך להכין, במתכון פשוט,מרינדת בשרים דלת קלוריות, קבב מופחת קלוריות ושיפודי ירקות "אלה- מנגל". לא לשכוח גם כמה טיפים שיעזרו לנו לשמור על הגזרה בכל זמן החגיגה.

 
מהם סוגי הבשר המומלצים בדיאטה?


סוגי הבשר המומלצים מבחינה קלורית ואחוזי שומן קטנים יחסית, הם סטייק פרגית, שווארמה הודו עוף, ונתחי בקר עשויים בשר רזה כגון סטייק פילה.

בשרים אלו דלים בשומן ועשירים בברזל ובויטמין B12. ניתן להשרות את הבשרים הטריים ברטבים שונים (מרינדות) למשך לילה שלם במקרר כדי להעשיר את טעמם ולהביא לריכוך הבשר.

 

הצעה למרינדת בשר

 

המרינדה, היא שם כולל למישרה אשר משמשת כרוטב בו מספיגים את הבשר במשך זמן מסויים. המרינדה מעניקה לבשר טעמים שונים ומוסיפה עידון וטעם לחיך.

מתכון בטוח לחיך המבוגרים והילדים המשלב שימוש במרינדה הוא סטייק פרגית. ההמלצה שלי היא שעל כל ק"ג בשר פרגיות למשל תוסיפו 2 כפות שמן זית ו-4 כפות טריאקי משובח ומעט שום כתוש. הספיגו היטב את התערובת מספר שעות לפני הצלייה על האש ולא תתאכזבו. המרינדה הזו תמתיק כל פה נוגס ואצבעות על בטוח ילוקקו ויבקשו עוד.

שווי המתכון: 150 קלוריות.

 

ירקות על האש

לצורך הכנת שיפודי פטריות השתמשו ב3 סלסילות פטריות לבנות. נא דאגו לנקותם, לייבשם  ולשים בקערה. אל תוך הקערה הוסיפו  2 כפות שמן זית ו4 כפות טריאקי. תנו למישרה להיספג לתוך הפטריות. בזהירות דאגו לשפד את הפטריות על 2 שיפודים והניחו על המנגל לצלייה קלה.

שווי המתכון למנת שיפוד אחת: 20 קלוריות.

ניתן לעשות שיפודי ירקות נוספים אחרים, ולשחק בצבעי ירקות: להוסיף מני טעמים כמו למשל פלפלים קישואים, עגבניות שרי על שיפוד וכדומה.

ומה עם סלט ירקות? מומלץ לצרף לארוחה סלט באופן קבוע וללא קשר לחג העצמאות. סלט ירקות של חסות עם רוטב דל קלוריות "ירימו" עוד יותר את הארוחה.

 
מתכון לקבבים   

 

המתכון הנו עבור 30 קציצות קבב. כל 3 קציצות מכילות 220 קלוריות

 

חומרים :
2 ק"ג שווארמה הודו טרי טחון בטחינה כפולה
כוס וחצי  פטרוזיליה קצוצה
10 שיני שום כתושות
כפית פפריקה אדומה
1/2 כפית כמון
מלח , פלפל שחור

כף קטשופ

אופן ההכנה:

לערבב כמה שעות קודם וליצור כדורים שטוחים.

להניח על המנגל ולהפוך בהתאם למידת עשייה רצויה.

 

  

טיפים נוספים לארוחת המנגל

1. להגיע שבעים. אל תגיעו רעבים וכך תמנעו מלאכול מהר והרבה.
2. מלאו את הצלחת שלכם פעם אחת בלבד. התמקדו במאכלים ש"עליהם שמתם עין" וכך תתעמו ממה שחשקה נפשכם מבלי שתפזלו לכיוון של "עוד".
3. הסתפקו בחצי פיתה או בתפוח אדמה אחד כמנת פחמימה. את תפוח האדמה ניתן להכין מראש בבית במיקרו ולאחר מכן לצלות אותו על המנגל כשהוא עטוף בנייר כסף.(אותו הדבר ניתן לעשות עם קלח תירס שיוצא מתקתק וניפלא) והכל ב"מחיר" מבצע של 80 קלוריות ליחידה. בכל מקרה מומלץ לשלב פחמימות ולא לאכול רק בשר בלבד.

4. שתו מים או סודה המעיטו גם בשתיית אלכוהול. 

5. אל תשכחו לצעוד...צאו להליכה בערב, לאחר ארוחת החג.

קלוריות במאכלים שונים:

* בסטייק 150 גרם יש כ- 350 קלוריות
* בשני שיפודים של פרגית יש כ- 220 קלוריות
* ב-4 כנפיים של עוף יש כ- 350 קלוריות
* ב-2 כפות גדושות של חומוס יש כ- 80 קלוריות
* בפיתה אחת יש 240 קלוריות

אם אהבת, אז תאהבי את זה הרבה יותר. לחצי כאן וקבלי במתנה מדריך וטיפים לשריפת שומן (זה באמת עובד)

בערוץ דיאטה ותזונה תמצאו את כל המידע העדכני אודות דיאטה, סוגי דיאטות ותזונה נכונה. אם החלטת לעשות דיאטה בריאה או למצוא שיטות הרזיה ללא דיאטה, וגם אם החלטתם ללכת על דיאטת כסאח - אתם במקום הנכון.
אתר bello מביא מידע מעודכן לגבי כל סוגי הדיאטות, בצד מאות מתכונים ותפריטי דלי קלוריות, דרכים לשמירה על בריאות ותזונה מאוזנת באמצעות דיאטות נפוצות, שיטות הרזיה טבעית, מציאת הדיאטה הנכונה ביותר עבורכם ואיך עוברים לאורח חיים שכולל תזונה נבונה.
המאמרים והמידע באתר bello מובאים מפי מומחים בתחומם וביניהם דיאטניות, תזונאים ואנשי מקצוע נוספים.

מתכוני דיאטהתפריטי דיאטהדיאטה לילדיםתזונה נכונהדיאטות מומלצותדיאטה מהירהדיאטניתתזונאיתדיאטה לקיץ, דיאטת אטקינס

   
לא תודה, אין לי צורך לשרוף שומן ולהוריד במשקל