מדריך מסעדות למאותגרי קלוריות

סושי, פסטה, המבורגר, מסעדות הודיות, תיאלנדיות, מקסיקניות או דוכני סנדוויץ'. אם אתם בדיאטה זה לא אומר שנגזר עליכם להדיר רגליכם ממסעדות ולחיות בפרישות. רוצים הוכחות? ד"ר אסנת רזיאל מהמרכז הרפואי לטיפול בהשמנת יתר (מלב"י) מביאה הסברים, דוגמאות ועצות מעשיות

חיפוש מתכון דיאטטי
מאת: מערכת בלו

כאשר אתם נמצאים במשטר דיאטה, התעלמות ממסעדות, היא לא בהכרח הפיתרון המועדף. ניתן להמשיך ולשמור על אורח תזונה בריא גם כאשר אתם אוכלים מעת לעת במסעדה.

 

דיאטה נכונה דוגלת בשינוי קבוע של אורח החיים, ולא בשינוי זמני שלאחריו החזרה להרגלים הרעים מביאה לעלייה במשקל. הימנעות ממסעדות למי שאוהב רק תקשה על ביצוע דיאטה לאורך זמן. כדאי ללמוד לחיות באופן נכון, ניתן לאכול מעת לעת במסעדה תוך כדי שמירה על עקרונות תזונה בריאים בכדי לשמור על משקלכם לאורך זמן.

 

כיצד עושים זאת? האם יש חשיבות לסוג המסעדה ולתפריט המוגש בה? ד"ר אסנת רזיאל כירורגית מומחית בניתוחי הרזייה, במרכז הרפואי לטיפול בהשמנת יתר (מלב"י) מביאה את המנות שכן תוכלו לאכול ללא ייסורי מצפון במסעדות שונות ומגוונות. הנה כל ההצעות, וזכרו - דיאטה ומסעדות זה לא ניגוד ואפשר גם אפשר לשלב בהנאה בין השניים.

 

פסטה ושמן זית - אוכל איטלקי:

מסעדות איטלקיות עלולות להוות מוקש של ממש למי שמצוי במשטר דיאטטי, אבל עדין אין צורך להימנע מאיטלקיות לחלוטין.

 

תוכלו למצוא פסטות מעניינות ממפחמימות מלאות, זוהי אופציה מצוינת ועדיפה תמיד, גם אם היא מעט פחות טעימה.

 
   

מאודה מעולה  - אוכל אסיאתי:

מסעדות סיניות, תאילנדיות, מסעדות דים סאם או סושיות - אין שום צורך להימנע. המטבחים הללו מציעים אופציות מגוונת למדי של מנות מאודות: תקבלו מנות רעננות, בתיבול מעניין של רצועות עוף או בשר בכמות מועטה המשולבות כמעט בכל התפריטים, וכמו כן גם פירות ים ודגים. כל עוד אינכם בוחרים בגרסה המטוגנת של המזון, אתם בצד הנכון!

 

סושי לכל פועל - אוכל יפני:

פעם סושי היה רק לכבוד מארוע מיוחד, וצמיד גרר אחריו חשבון שרק בגינו צריך לצום יומיים. כיום קיימות סושיות בכל פינה המחירים מצחיקים, וחומרי גלם מוכרים ונגישים. אין ספק כי בסושי מינוני חלבון גבוהים, אבל זהו מאכל מצוין.

 

העדיפו את מנות הסושי המכילות כמה שיותר דג והימנעו ממנות מטוגנות לחלוטין או ממנות עמוסות מדי באורז. זהו מאכל מצוין בעיקר כאשר אתם שומרים ומקפידים שלא לאכול כמויות גבוהות של פחמימות. מציעים לכם אורז מלא, לכו על זה! זהו תמיד פתרון נכון ועדיף.

 

עוף טנדורי ועוד - אוכל הודי:

במסעדות הודיות כדאי להימנע מרטבים עתירי קלוריות או לאכול במשורה. העדיפו כל מנה בתפריט המוכנה בצורת הטנדורי  - זוהי צלייה בטמפרטורה גבוהה במיוחד ובריאה המוגשת על מגש לוהט. מנות הטנדורי עוף או הבשר מומלצות במיוחד. השתדלו להימנע מכמויות גדולות של אורז, ואם יש אורז מלא בתפריט בחרו בו. התפריט ההודי עשיר בירקות וקיטניות ומציע אופציות בריאות ומגוונות למדי של תוספות.

 

הימנעו לחלוטין מרטבים המכילים שמנת. והעדיפו מנות קטנות ומדודות של פסטה מקמח מלא עם רוטב שמן זית או רוטב עגבניות. חזה עוף הוא מאכל פופולרי במסעדות כאלו והוא תמיד מומלץ.

 

ארוחה בלחם - סנדוויץ' בר:

בשנים האחרונות צצו מגוון רחב של מסעדות סנדוויץ' בר המציעות חוויה קולינרית צבעונית למדי וגרסאות בריאות יותר של הסנדוויץ'.

 

במקומות רבים אתם מרכיבים את הסנדוויצ'ים בעצמכם, ולכן: השתדלו לבחור בחזה עוף דל שומן ובבשר רזה, השמיטו רטבים מיותרים מהסנדוויץ' ותבלו אותו להנאתכם.

 
   

מרבית המקומות האלו גם יציעו לכם אופציה בריאה יותר של לחם מלא. זה האחרון תמיד עדיף על לחמים מקמח לבן.

 

במסעדות הללו אתם יכולים מראש לבחור לאכול סלט אותו אתם מרכיבים בעצמכם וקובעים את רכיביו, בחרו בתערובות של ירקות קלויים, אל תרבו בבחירת פחמימות, ושוב אל תעמיסו רטבים עשירים, הסתפקו ברטבים בסיסים יותר כמו שמן זית ולימון.

 

כן לבוטיק. לא למהיר - המבורגר:

המאכל הזה ברשתות מזון מהיר הוא האויב. אינכם יכולים להשפיע הרבה על ערכו הקלורי עד שהוא מוגש לכם.

 

כאשר אתם חושקים בהמבורגר השתדלו לבחור ברשתות בוטיק המציעות המבורגר איכותי יותר מבשר טרי טחון. חלקן אף יציעו לכם המבורגר מבשר דל שומן בתפריט. בכל מקרה, אין זה הבשר המעובד של הרשתות הגדולות והוא לא יכלול תוספים.

 

אכלו רק את חציה של הלחמנייה, אם יש לחם מלא בתפריט העדיפו אותו, הימנעו מרטבים עשירים עם ההמבורגר. ולא, אסור לכם לאכול טוגנים ביחד עם ההמבורגר.

 

זהו שלא - פיצה:

אנחנו מצטערים אבל אנחנו לא בהכרח אנשי בשורות כאן.... זהו ללא ספק אחד מן האויבים הגדולים של תפריט דיאטטי.

 

באם אין לכם אפשרות לאכול פיצה מקמח מלא, ולבקש להקטין בחצי את כמות הגבינה המוגשת לכם ולא לשים תוספות כבדות אחרות. אנחנו, ממליצים לכם פשוט לוותר!

 
   

טורטייה וסומבררו - אוכל מקסיקני:

מסעדות המציעות אוכל מקסיקני הגם שהן חדשות לנוף הישראלי הגיעו לכאן בגרסה בריאה יותר מזו של עמיתיהם האמריקאים.

 

השתדלו לאכול מנה אחת בלבד, למלא אותה בחזה עוף במקום בבשר ולא להעמיס רטבים. ירקות, הן תוספת מבורכת וכאשר אתם רוצים אפשר להתפנק בטורטייה, כשעושים זאת נכון, היא איננה חייבת להיות עתירת קלוריות.

 

 

עוד דיאטה וקלוריות:

ירידה לצורך עלייה: על טבען של דיאטות כסאח

גירוש הנישנוש: מה עושים כדי לשלוט בנישנושים

בולמוס אכילה: למה זה קורה ואיך נמנעים

התקועים והמיואשים: הקילוגרמים מסרבים לעזוב את הגוף - מה עושים?

גרגרנות לילית: למה זה קורה ואיך נמנעים

דיאט דייט: על אלכוהול וקלוריות

יורדים שואלים: תשובות בנושא תזונת ילדים, עצירות וסיבים תזונתיים, איך זה שמותר פסטה בדיאטה ועוד

אם אהבת, אז תאהבי את זה הרבה יותר. לחצי כאן וקבלי במתנה מדריך וטיפים לשריפת שומן (זה באמת עובד)

בערוץ דיאטה ותזונה תמצאו את כל המידע העדכני אודות דיאטה, סוגי דיאטות ותזונה נכונה. אם החלטת לעשות דיאטה בריאה או למצוא שיטות הרזיה ללא דיאטה, וגם אם החלטתם ללכת על דיאטת כסאח - אתם במקום הנכון.
אתר bello מביא מידע מעודכן לגבי כל סוגי הדיאטות, בצד מאות מתכונים ותפריטי דלי קלוריות, דרכים לשמירה על בריאות ותזונה מאוזנת באמצעות דיאטות נפוצות, שיטות הרזיה טבעית, מציאת הדיאטה הנכונה ביותר עבורכם ואיך עוברים לאורח חיים שכולל תזונה נבונה.
המאמרים והמידע באתר bello מובאים מפי מומחים בתחומם וביניהם דיאטניות, תזונאים ואנשי מקצוע נוספים.

מתכוני דיאטהתפריטי דיאטהדיאטה לילדיםתזונה נכונהדיאטות מומלצותדיאטה מהירהדיאטניתתזונאיתדיאטה לקיץ, דיאטת אטקינס

לא תודה, אין לי צורך לשרוף שומן ולהוריד במשקל