גירוש הנישנוש

האם הנשנושים באמת מפריעים לדיאטה? איך מתגברים עליהם? המלצות ועצות, וגם 20 מתכונים עד 200 קלוריות

גירוש הנישנוש ()
חיפוש מתכון דיאטטי
מאת: גליה פינקל, דיאטנית קלינית

זה קורה לכולם, בעיקר כשאנחנו לומדים למבחנים, יושבים מול הטלוויזיה, קוראים או סתם גולשים באינטרנט. לידנו יושבת לה בנחת, איזו שקית ביגלה, ביסלי, שוקולד או חטיף אחר, והיד, במין התנהלות אוטומטית שכזו מושטת לה לשם, מפשפשת בשקית וחוזרת הלוך ושוב לפה, ואופססססס, בלי לשים לב היא נגמרת, השקית.

 

זה נורמלי, זה אנושי, אבל עולה לנו ביוקר. על טעויות משלמים, ולפעמים משלמים באיזה קילו שניים. אך אם הנשנשת מתדפקת כבר תקופת ארוכה, או שזוהי שגרת חיינו, לא זזים מהכסא ומנשנשים.... המחיר עלול להיות יקר אף יותר.

 

באופן עקרוני עדיף לא לנשנש. הנשנוש נובע משעמום, מהצורך בהתעסקות, מארוחות לא מסודרות, מרגשות לא נעימים - כל הסיבות הלא נכונות לאכול. אם ננסה לשים לב, ונברר עם עצמינו האם אנו בכלל רעבים? ונזהה שאנו לא רעבים כלל וכלל, יהיה יותר קל לוותר על האוכל המיותר.

 

כל אוכל שנכנס אלינו לגוף שאנו לא רעבים מתיישב לנו בצמיגי השומן ולא מתפנה בקלות. הנה כמה זאת כמה המלצות למנשנש המצוי:

 

כך ממגרים נישנושים

 

 

 

 

 

בוא נתחיל בכך שצריך שיהיו לידכם מים

כן המים הפשוטים והטובים. אפשר לשתות אותם בקש, אפשר לשים קרח, פלח לימון או פלח תפוז לתת להם טעם מיוחד או אפילו נענע. אבל הם צריכים להיות זמינים, ליד, מול, מעל ומהצדדים - לא חשוב איפה. ככה סיכוי שתשתו יותר, יעלה.

 

חשוב מאוד לא להיות רעבים

נכון, אנחנו מתחילים להתעסק במשהו כמו עבודה, לימודים... ושוכחים את הזמן, לא רוצים לבזבז את זמן יקר על לקום ולאכול ואז מצטבר לו איזה רעב גדול יותר. הרעב הזה הוא כבר ישות חזקה ואסרטיבית שדורשת אוכל, אבל לא סתם אוכל. בדרך כלל היא רוצה פחמימות פשוטות. כאשר אנו רעבים מאוד, לגוף יש צורך באנרגיה מידית, וכך קורה שהעדפות שלנו נוטות להיות פחמימתיות. כמו חטיפים, ביגלה, לחם, ממתקים וכדומה. אם היינו קמים לאכול ככשהתעורר לו הרעב הראשוני - היינו מכינים לנו איזה ארוחה קלה ובריאה ויכולים לחזור לעיסוקינו רגועים וצלולים.

 

 

לא להיות רעבים 2

בעבודה תמיד מציעים לנו לאכול, מישהו חזר מחו"ל הביא שוקולדים, מישהו ילד ואחר כך גם יש יום הולדת, הרמת כוסית לראש השנה וסופגניות בחנוכה. זה לא נגמר... ואם לא תהיו ממש מורעבים באותו הרגע, אולי יהיה לנו הכוח לסרב בנימוס ולומר:"לא תודה אני לא רעב/ה"

 

ניהול ארוחות

אם זו ארוחת הצהריים, רצוי להתארגן אליה מראש. כלומר לבשל בין פעם לפעמים בשבוע ושיהיה אוכל זמין במקרר, שניתן לשים לנו צלחת ולחמם. למשל חזה עוף או דג בתנור עם תוספת של מספר כפות אורז מלא או כוסמת או שעועית אדומה ולידם ירק טרי חתוך / סלט. בכל מקרה לא לאכול יותר מידי, ארוחה גדולה מעייפת ומעיקה.

 

לאכול ירקות טריים:

הירקות מספקים לנו ויטמינים מינרלים וסיבים תזונתיים. ומה שחשוב לא פחות הם מספקים לנו אובייקט לעיסה. הנשנוש עפ"י רוב דורש משהו ללעוס ולהתעסק איתו, לכן ירקות חתוכים או סלט, מאפשר לנו לעיסה שמרגיעה את הצורך הזה. לעצלנים שבינינו לא חייבים להכין סלט מושקע, בהחלט אפשרי לקחת מלפפון / עגבנייה או ירק אחר בשלמותו ולחתוך אותו בצלחת לעיגולים גדולים. ירק בארוחה מגביל את הכמות שאנו אוכלים מהפחמימות, וככה מסייע לנו לשמור על הגזרה. ירק מבושל פחות משביע בד"כ ולועסים אותו פחות. עדיף בגדול לא לנשנש אבל אם כבר- אז ירקות. כמו רצועות גזר/גמבה/קולורבי.

 

אפקט הסלט

מאוד כדאי שיהיה גם  סלט מוכן במקרר. יש לא מעט סלטים שיכולים להחזיק מספר ימים במקרר ואין צורך להתעסק כל יום מחדש ולהתעייף תוך שבוע. כשהנגישות עולה כך גם הסיכוי שנאכל עולה. למשל סלט כרוב. כרוב הוא ירק נהדר, השייך למשפחת המצליבים הידועים בתכונתם מונעת הסרטן ולוחמים הרדיקלים החופשים.

 

ארוחות ביניים

לארוחת ביניים ניתן לאכול יוגורט ביו עם חצי כוס קורנפלקס או פרי חתוך עם מספר שקדים טריים, גמבה עם קוטג, פריכיות אורז עם גבינה רזה וירקות.

 

להגדיר הפסקות מסודרות

אנשים שמאפשרים לעצמם הפסקה, הלמידה או העבודה יהיו הרבה יותר אפקטיביים. הריכוז נגמר בשלב מסוים. ברגע שהצבנו לעצמינו דד ליין עד ההפסקה המיוחלת נלחיץ את עצמינו, ונהיה יותר יעילים. אבל  אם כל היום לפנינו, סביר להניח שרבים מאיתנו ימרחו אותו בדרכים שונות ומגוונות. הפסקה יעילה ומומלצת היא לארוחת צהריים, ערב ולארוחות הביניים ומה שלא פחות חשוב-הוא הספורט.

 

ספורט, כושר ופעילות גופנית

ספורט מעורר אותנו ממריץ את הדם, משפר את המצב רוח, משפר את קליטת החמצן במוח - את הריכוז, אחריו נהיה הרבה יותר רגועים, אנרגטיים ומרוכזים. ניתן לעשות סיבוב הליכה, לעלות ולרדת במדרגות, כפיפות בטן או ידיים (עכשיו, בחורף, זה גם מחמם). להימנע מהפסקות קפה וסיגריה שאינם תורמות לבריאות ומעודדות אכילת שטויות.

 

 

לסיכום הרגלי צריכה נכונים ואורח חיים נכון שכולל ארוחות מסודרות, שתיית מים, ספורט, הכנת  האוכל מראש יכולים להוות תרופה למחלת הנשנשת הנפוצה.

 

 

מתכונים נגד נישנושים, עד 200 קלוריות:

שומר אפוי עם שום וג'ינג'ר ב-70 קלוריות

פשטידת ירקות וגבינות ב-70 קלוריות

פשטידת תרד ב-100 קלוריות

סלט גרגירי חומוס ב-100 קלוריות

סלט אזוקי עם סלק ובצל ירוק ב-120 קלוריות

מרק גזר ב-100 קלוריות

מרק אפונה קטיפתי ב-150 קלוריות

תירס צלוי ב-125 קלוריות

אורז מלא ב-140 קלוריות

טופו ירקות סיני ב-170 קלוריות

נבטוטים ונבטים ברוטב עגבניות, 180 קלוריות

 

כבד קצוץ ב-75 קלוריות

גלילות חזה עוף עם פסטו ביין לבן ב-155 קלוריות 

שוקי עוף אפויות בציפוי סויה ושומשום ב-220 קלוריות

סלמון וירקות בתנור ב-200 קלוריות

 

וגם קינוחים ומתוקים עד 150 קלוריות:

נשיקות מרנג ב-20 קלוריות

בישקוטי לימון ואניס ב-30 קלוריות

עוגת גבינה בטעם וניל תפוז ב-44 קלוריות

עוגת דבש ב-120 קלוריות

עוגיות שיבולת שועל / קוואקר ב-150 קלוריות

אם אהבת, אז תאהבי את זה הרבה יותר. לחצי כאן וקבלי במתנה מדריך וטיפים לשריפת שומן (זה באמת עובד)

בערוץ דיאטה ותזונה תמצאו את כל המידע העדכני אודות דיאטה, סוגי דיאטות ותזונה נכונה. אם החלטת לעשות דיאטה בריאה או למצוא שיטות הרזיה ללא דיאטה, וגם אם החלטתם ללכת על דיאטת כסאח - אתם במקום הנכון.
אתר bello מביא מידע מעודכן לגבי כל סוגי הדיאטות, בצד מאות מתכונים ותפריטי דלי קלוריות, דרכים לשמירה על בריאות ותזונה מאוזנת באמצעות דיאטות נפוצות, שיטות הרזיה טבעית, מציאת הדיאטה הנכונה ביותר עבורכם ואיך עוברים לאורח חיים שכולל תזונה נבונה.
המאמרים והמידע באתר bello מובאים מפי מומחים בתחומם וביניהם דיאטניות, תזונאים ואנשי מקצוע נוספים.

מתכוני דיאטהתפריטי דיאטהדיאטה לילדיםתזונה נכונהדיאטות מומלצותדיאטה מהירהדיאטניתתזונאיתדיאטה לקיץ, דיאטת אטקינס

לא תודה, אין לי צורך לשרוף שומן ולהוריד במשקל