הפחתת משקל לאחר הריון

זה לא מציאותי לצפות לחזור בן לילה למשקל ולמידת המכנסיים שלפני ההריון. יחד עם זאת הנקה שורפת כ-500 קלוריות ביום וזה לגמרי אפשרי לרדת 2 ק"ג בחודש עם דיאטה מאוזנת. הנה כל ההסברים והעצות

חיפוש מתכון דיאטטי
מאת: נעמי ברזילי תאני, דיאטנית קלינית

במהלך ההיריון אישה עולה במשקל בין תשעה לעשרים ק"ג. כמובן, שככל שמספר הקילוגרמים שהצטברו נמוך יותר כך יהיה קל יותר להיפטר מהעודפים. חשוב, שתהיינה מודעות לעובדה שהתקופה שלאחר הלידה עשויה להוביל להשמנה נוספת, וזאת כתוצאה מן השינוי המתרחש בסגנון החיים: נמצאים יותר בבית, פעילות פחותה, אוכלים יותר ודווקא מן המזונות הלא נכונים. כל תשומת הלב מופנית לרך הנולד כך שאין זמן לבשל בשביל עצמנו, קשה לשמור על זמני ארוחות מסודרים וישנה נטייה להסתפק בחטיפים או במזונות עתירי קלוריות אחרים.

 

השינויים ההורמונליים שחלים לאחר הלידה עלולים לתרום להשמנה. זכורנה, שאין זה מציאותי לצפות לחזור בן לילה למשקל ולמידת המכנסיים שלפני ההיריון. חשוב מאוד, ובמיוחד לאחר הלידה שהדיאטה תהיה מאוזנת ובריאה, שתהיה מתונה ולא קיצונית. ובנוסף, חשוב מאוד להקפיד על ביצוע פעילות גופנית. לפי מחקרים, אין כל בעיה לבצע פעילות גופנית (גם אם את מניקה) ההפך הוא הנכון- נמצא שנשים פעילות מייצרות כמות חלב גדולה יותר!

 

אחרי הלידה חשוב שתהיה כמות קלוריות מתאימה בתפריט היומי, שתכיל את כל מרכיבי המזון ושתסייע בהשלמת החסרים התזונתיים, שאולי נוצרו במהלך ההיריון ובעקבות הלידה וההנקה (המחסורים היותר שכיחים הם מחסור: בברזל, בחומצה פולית, בסידן ועוד). יש לקחת בחשבון שהירידה במשקל איטית באופן יחסי (כק"ג אחד עד שניים בחודש) ולתאם ציפיות. משקל שעלה בתשעה חודשים, לא יוכל להיעלם בחודש אחד. בתקופה זו חלים שינויים הורמונליים, הגוף "מתנגד" לירידה קיצונית במשקל, ומשמר את רקמת השומן שבאזור המותניים, הישבן והירכיים כמחסן לצורכי הנקה והזנת התינוק.

 

הנקה שורפת קלוריות

אם את מניקה הימנעי מדיאטה קיצונית , שכן בתקופה זו אסור להכניס את הגוף לחסכים. ההנקה שורפת כ-500 קלוריות ביום. בכך היא מסייעת בהפחתת משקל ובהצרת היקפים דווקא מאזורים כמו הירכיים והישבן בהם התרכז השומן בהריון. ההורמון אוקסיטוצין המופרש בזמן ההנקה תורם לכיווץ מהיר של הרחם לאחר הלידה. קצב הירידה במשקל בזמן ההנקה צריך שיהיה מתון, מומלצת ירידה של כחצי קילוגרם בשבוע. ירידה מהירה במשקל עלולה לגרום לעייפות אצל האם ולפגוע במערכת החיסון.

 

המלצות ועצות

מומלץ לדאוג שמישהו מבני המשפחה יסייע בהכנת האוכל כדי שמזון בריא יהיה זמין, בלי שאת תצטרכי להשקיע זמן בהכנתו. ולבסוף, זכרי שחזרה הדרגתית לפעילות גופנית שתעשה על בסיס קבוע תתרום לירידה במשקל ותעודד ניצול של מאגרי השומן שנותרו בגוף, כך שבאמצעותה תוכלי להבחין בתוצאות מהר יותר (היום קיימות מסגרות רבות המציעות פעילות גופנית לנשים לאחר לידה). אם כעבור מספר חודשים את מגיעה למסקנה, שאינך מצליחה להתמודד עם עודף המשקל בעצמך, פני לקבלת עזרה מאיש מקצוע - אל תדחי זאת משום שככל שיעבור זמן ממושך יותר , כך יהיה לך קשה יותר להיפטר מהקילוגרמים המיותרים.

 

 

עוד הריון ולידה:

ויטמין B ופריון: מחסור בויטמין B עשוי להקשות על כניסה להריון

חומצות שומן, היריון והנקה: אומגה 3 ואומגה 6

כושר בהריון: מאמן הכושר שלנו ממליץ בחום

אם אהבת, אז תאהבי את זה הרבה יותר. לחצי כאן וקבלי במתנה מדריך וטיפים לשריפת שומן (זה באמת עובד)

בערוץ דיאטה ותזונה תמצאו את כל המידע העדכני אודות דיאטה, סוגי דיאטות ותזונה נכונה. אם החלטת לעשות דיאטה בריאה או למצוא שיטות הרזיה ללא דיאטה, וגם אם החלטתם ללכת על דיאטת כסאח - אתם במקום הנכון.
אתר bello מביא מידע מעודכן לגבי כל סוגי הדיאטות, בצד מאות מתכונים ותפריטי דלי קלוריות, דרכים לשמירה על בריאות ותזונה מאוזנת באמצעות דיאטות נפוצות, שיטות הרזיה טבעית, מציאת הדיאטה הנכונה ביותר עבורכם ואיך עוברים לאורח חיים שכולל תזונה נבונה.
המאמרים והמידע באתר bello מובאים מפי מומחים בתחומם וביניהם דיאטניות, תזונאים ואנשי מקצוע נוספים.

מתכוני דיאטהתפריטי דיאטהדיאטה לילדיםתזונה נכונהדיאטות מומלצותדיאטה מהירהדיאטניתתזונאיתדיאטה לקיץ, דיאטת אטקינס

לא תודה, אין לי צורך לשרוף שומן ולהוריד במשקל