אוכל בדיאטה יכול להיות טעים?

הדיאטנית שלנו מגלה: המאכלים שישדרגו לכם את הדיאטה והשתיה שתשביע אתכם

חיפוש מתכון דיאטטי
מאת: אילת בוגין, דיאטנית קלינית

גם אוכל דיאטטי יכול להיות טעים - הוסיפו לכל מזון תבלינים טריים ויבשים שהם חסרי קלוריות. תבלינים טריים כמו פטרוזליה שמיר שמכילים סיבים וחומרים נוגדי חימצון.

מזון טעים יגרום לך שלא תחושו מסכנים עקב שמירה על תזונה בריאה.

 

  • מומלץ לשתות 10 כוסות מים ליום - המים מהווים מרכיב חשוב בבנין גופנו. המים הם מובילים את חומרי המזון לתאים ואת חומרי הפסולת אל מחוץ לתאים. המים ממיסים חומרים שונים ומשתתפים בכל התהליכים החשובים המתרחשים בגוף. המים  מווסתים את טמפרטורת הגוף בעזרת זיעה ואידוי.
  • כוס תה צמחים לואיזה לימונית לפני ואחרי ארוחה נותן תחושת שובע - טיפ זה מגיע מהרפואה הסינית שתיה של משקה בטמפ' חמימה ממלאה את הקיבה ונותנת הרגשה של מלאות. 
  • בכוס קולה יש 6 כפיות סוכר- לכן כדי לרדת במשקל יש להקפיד על שתיה של מים וסודה בלבד ולהמנע ממשקאות ממותקים.

  • עדיף לאכול 6 ארוחות ביום כך מרגישים יותר שובע 3 ארוחות גדולות ו- 3 ארוחות קטנות גורמות שהגוף יהיה מאוזן, יקבל את כך הדרוש לו מבחינת אבות המזון ולכן תרגישו שבעים. זכרו: במרווח גדול של שעות מארוחה לארוחה מגיעים לארוחה בתחושת רעב גדול ואוכלים כפול ממה שהתכוונתם.

  • כדאי להחזיק בתיק חטיף אנרגיה - פינוקי בריאות של 70 קלוריות - לרגעים קשים. כשעומדים בפנינו פיתויים כמו בורקס ריחני בישיבה בעבודה או ארטיק בבריכה, ויש לנו פינוק קטן משלנו אפשר ברוב הפעמים להסתפק בו. 

  • 6 שקדים שווה לכפית שמן - ולכן מי שלא יכול לאכול רק 6 שקדים עדיף שלא יקנה פיצוחים למיניהם. דמיינו את כפיות השמן הנכנסות ישר לרקמת השומן בגוף. 

  • לאכול קוביה אחת של שוקולד במשך 5 דקות - למצוץ אותה, להתענג עליה, להאריך את משך האכילה שלה (כלומר, לא ללעוס ולבלוע בשניות ספורות) ואז אוכלים פחות - אפשר מדי פעם לאכול שוקולד רק צריך לדעת להנות ממעט, להריח להסתכל לטעום כל פעם ביס קטן. איך אומרים אצלנו: לביס הראשון יש את אותו הטעם של הביס העשירי... 
  • דיאטות "כאסח" הן הדרך הגרועה ביותר לאבד שומן. מחקרים מראים שאחוז העולים במשקל בחזרה גבוהה מהאוכלים דיאטה מאוזנת ויורדים לאט. אי אפשר לרדת במשקל בשיטת זבנג וגמרנו, בדיוק כשם שהעלייה במשקל לא הייתה ביום אחד.

  • שנו את הרגלי החשיבה שלכם - כלומר, להפסיק לחשוב על דיאטה במושגים של פתרון מיידי וקצר טווח - אלא לאמץ משטר אכילה חדש לכל החיים והרגלי אכילה נכונים. למשל: לאכול מע,ט ללעוס היטב, להאריך את משך האכילה, להגיש ולאכול מזון בצלחות קטנות. כל צלחת לחלק ל-2: חצי מהצלחת ירקות והחצי השני יורכב מבע פחמימה ורבע חלבון. להמעיט באכילת סוכר וקמח לבן. להמעיט בטיגון ולמצוא תחליפים טובים (כמו שמן זית בתרסיס, חמאה דלת שומן). וגם: לעולם לא לצאת לקניות על בטן ריקה - כשאנחנו רעבין, קשה יותר להתגבר על התאווה למאכלים המפתים הקורצים לנו מכל עבר.
אם אהבת, אז תאהבי את זה הרבה יותר. לחצי כאן וקבלי במתנה מדריך וטיפים לשריפת שומן (זה באמת עובד)

בערוץ דיאטה ותזונה תמצאו את כל המידע העדכני אודות דיאטה, סוגי דיאטות ותזונה נכונה. אם החלטת לעשות דיאטה בריאה או למצוא שיטות הרזיה ללא דיאטה, וגם אם החלטתם ללכת על דיאטת כסאח - אתם במקום הנכון.
אתר bello מביא מידע מעודכן לגבי כל סוגי הדיאטות, בצד מאות מתכונים ותפריטי דלי קלוריות, דרכים לשמירה על בריאות ותזונה מאוזנת באמצעות דיאטות נפוצות, שיטות הרזיה טבעית, מציאת הדיאטה הנכונה ביותר עבורכם ואיך עוברים לאורח חיים שכולל תזונה נבונה.
המאמרים והמידע באתר bello מובאים מפי מומחים בתחומם וביניהם דיאטניות, תזונאים ואנשי מקצוע נוספים.

מתכוני דיאטהתפריטי דיאטהדיאטה לילדיםתזונה נכונהדיאטות מומלצותדיאטה מהירהדיאטניתתזונאיתדיאטה לקיץ, דיאטת אטקינס

   
לא תודה, אין לי צורך לשרוף שומן ולהוריד במשקל