החיפוש אחר מסעדת בריאות

איפה לא היינו כדי להשביע את יצר הבריאותיות של חבר טוב שלי נועם??? הסיפור של נועם עם הבריאות התחיל לפני 15 שנים בערך. הוא חזר מטיול בארצות הברית עם דעות מגובשות ושינה את החיים שלו כנראה לתמיד. מה שלא ידעתי זה שגם החיים שלי עומדים להשתנות

החיפוש אחר מסעדת בריאות ()
חיפוש מתכון דיאטטי

נועם שהה תקופה ארוכה בחוות בריאות אמריקנית וכשהוא הגיע חזרה לישראל מהטיול הגדול שלו אחרי הצבא, הוא החליט שחייו לעולם ישובו להיות כשהיו. כל התפריט שלו השתנה, כל אורחות חייו השתנו והוא שם לו למטרה לשנות גם את העולם. מאחר ובשנים האלו עוד לא הייתה מודעות גדולה לבריאות בישראל, לפחות לא כמו בארצות הברית, אז כאשר נועם ואני קבענו לצאת לבלות או לטייל, איך שהוא זה תמיד נגמר בחיפוש אחר מסעדת בריאות. איפה לא היינו ומה לא עשינו כדי להשיג לנועם ארוחה הגונה?

 

כבר הגענו לצפון ואכלנו ארוחת בוקר במרעה פתוח עם עדר של פרות מסביבנו, במועד אחר הגענו למסעדת בריאות ייחודית על גבי שיירת חמורים בדרום, במסעדת בריאות שלישית נאלצנו לקטוף בעצמנו את התבלינים מגינת ירק מיניאטורית כשאנחנו נזהרים שלא לרמוס את עשבי התיבול בדרך, בדרכנו למסעדת בריאות רביעית כמעט עשינו תאונה קטלנית מאחר ומיהרנו כי היא פתוחה רק בין השעות 08:00 עד 09:30 בבוקר, כשהשמש נמצאת בדיוק בזווית מסוימת בשמיים.

למסעדת בריאות נוספת הגענו לאחר טיפוס רגלי של יום על הר תלול והתנאי לארוחה במסעדה אחרת היה שהייה בחוות בריאות וצום מיצים של שלושה ימים. למסעדה אחת הגענו תוך שאנחנו נזהרים משדה מוקשים בגולן ולמסעדה שליד סדנת הויפאסנה כנראה שלעולם לא נגיע, כי נועם לא יכול לסתום את הפה שלו ליותר משתי דקות.

בכל פעם שנועם רצה לאכול בחוץ, ידעתי שהחיים שלי בסכנה, אבל עם הזמן התמכרתי לאתגר שהחיפוש טומן בחובו. ולמרות שלא פעם חיינו היו בסכנה ממשית, נהניתי לצאת מגבולות גוש דן ולגלות פינות חמד חדשות בארץ. גם המפגש עם אנשים חדשים ותפיסות עולם אחרות היה תענוג צרוף. אין חור בארץ שלא הגענו אליו, מהצפון ועד הדרום, מהמזרח ועד המערב: קיבוצים, כפרים, מושבים, יהודים, ערבים, נוצרים, דרוזים, בדואים, בהאיים וצ'רקסים – נפגשנו עם כולם בדרכנו למצוא ארוחת בריאות לנועם.

מתחת לאף...!

במשך הזמן טרנד הבריאות הגיעה גם למרכז, לא בעוצמה שהוא כיום, אבל לאט לאט הוא הגיע גם לתל אביב, לגבעתיים וגם למקום שבו אנחנו גרים – הרצליה. לפתע לא היינו צריכים לקחת תרמיל ו-2 ימים חופש מהעבודה כדי שנועם ישבע. אפילו ראינו פרסום של מסעדת בריאות שנמצאת במרחק הליכה ממש מהשכונה שלנו. כשהגענו אליה שמחנו מאוד וכאשר התחלנו לדבר עם המנהל גילינו שהמסעדה כלל אינה חדשה. הסתבר לנו שהמסעדה הזו פתוחה כבר 10 שנים אבל רק לאחרונה היא החלה להתפרסם. כפי שקורה לא פעם עם אהבה, מסתבר שלפעמים הדברים שאתה מחפש נמצאים ממש מתחת לאף שלך אבל לקח לנו הרבה זמן להבין את זה.

 

אך אי אפשר לסיים כזה מסע ללא מתכון בריאות אחד של נועם. אז הנה לפניכם מתכון שכל חובב בריאות חייב לנסות בבית:

מתכון לשיבולת שועל: 

המצרכים הדרושים:

 

1.5 קילו בצל לבן.

1 ליטר שיבולת שועל.

5 פלפלים מסוג שאטה.

עלי דפנה.

כוס כוסמין.

קורט תימין.

כף שמן זית.

מלח.

מים.

 

אופן ההכנה:

 

קוצצים את הבצל לקוביות ומוסיפים אותו לסיר עם שמן זית. מטגנים אותו עד שהוא קצת משחים ומוסיפים לסיר את המצרכים הבאים: שאטה, תימין ועלי דפנה -  ומערבבים. לאחר 5 דקות מוסיפים מים רותחים, כוס כוסמין וממליחים לפי הטעם. מוסיפים את שיבולת השועל ומביאים לרתיחה. לאחר הרתיחה מנמיכים את האש, מכסים את הסיר ומבשלים למשך כ-20 דקות.

בתום הבישול מוציאים את הפלפלים, מוסיפים קצת שמן זית ומגישים.

 

אז אל תהרגו את עצמכם כדי למצוא מסעדת בריאות טובה.

אם אהבת, אז תאהבי את זה הרבה יותר. לחצי כאן וקבלי במתנה מדריך וטיפים לשריפת שומן (זה באמת עובד)

בערוץ דיאטה ותזונה תמצאו את כל המידע העדכני אודות דיאטה, סוגי דיאטות ותזונה נכונה. אם החלטת לעשות דיאטה בריאה או למצוא שיטות הרזיה ללא דיאטה, וגם אם החלטתם ללכת על דיאטת כסאח - אתם במקום הנכון.
אתר bello מביא מידע מעודכן לגבי כל סוגי הדיאטות, בצד מאות מתכונים ותפריטי דלי קלוריות, דרכים לשמירה על בריאות ותזונה מאוזנת באמצעות דיאטות נפוצות, שיטות הרזיה טבעית, מציאת הדיאטה הנכונה ביותר עבורכם ואיך עוברים לאורח חיים שכולל תזונה נבונה.
המאמרים והמידע באתר bello מובאים מפי מומחים בתחומם וביניהם דיאטניות, תזונאים ואנשי מקצוע נוספים.

מתכוני דיאטהתפריטי דיאטהדיאטה לילדיםתזונה נכונהדיאטות מומלצותדיאטה מהירהדיאטניתתזונאיתדיאטה לקיץ, דיאטת אטקינס

   
לא תודה, אין לי צורך לשרוף שומן ולהוריד במשקל