חנוכה 2012 - בלי להשמין

אפשר לאכול סופגניות ולביבות בחנוכה ולשמור על המשקל? איך עומדים בפיתוי, אם בכלל?

חנוכה 2012 - בלי להשמין (צילום: רולדין)
חיפוש מתכון דיאטטי
מאת: מערכת בלו

חנוכה בפתח, ואיתו הסופגניות והלביבות המסורתיות, עתירות השמן והתוספות המתוקות. מה עושים? אפשר לעבור את החג בשלום מבלי לסיים אותו עם כמה קילוגרמים עודפים? והאם אפשר להנות ממטעמי החג בלי רגשות אשמה?

 

קבלו את הכללים שלנו לחנוכה טעים ונעים: 

  • סופגניה אחת ודי - אין צורך בעשר סופגניות. תאמינו לנו, לסופגניה העשירית, החמישית ואפילו לסופגניה השנייה - יהיה את אותו הטעם של הסופגניה הראשונה.

  • סופגניה כחגיגה - קבלו החלטה מראש מתי אתם אוכלים את הסופגניה: בערב החג, באירוח משפחתי, בחגיגה בעבודה. הפכו את הסופגניה לחגיגה הפרטית שלכם, וכך תימנעו מרגשות אשמה מעיקים.

  • סופגניה, מחוץ לתמונה - לנצח נזכור (אנחנו, חובבי הדיאטות) את דבריה של כוהנת הדיאטות מירי בלקין: אויבים, לא מכניסים הבייתה. על כן, אל תכניסו סופגניות הביתה, וכך לא תצטרכו לריב עם עצמכם, להתלבט אם כן או לא לאכול את הסופגניה המפתה, אם להרשות לעצמכם עוד סופגניה או לוותר על סופגניה שנייה. בקיצור, תאכלו סופגניה מחוץ לבית, תהנו ממנה ותמנעו מעצמכם רגשות אשמה במעונכם הפרטי.

  • סופגניה קטנה - בחרו בסופגנייה קטנה בגודלה ביחס לסופגניות הרגילות. ברשתות השיווק מוצעות סופגניות גדולות ואילו במאפיות הפרטיות ניתן להשיג סופגניות-מיני, בגודל של כ-40 גרם (ראו תמונה כאן למטה). אם אתם כבר מרשים לעצמכם פינוק בדמות סופגניה, לכו על אחת קטנה, איכותית וטעימה.

  • מתכוננים למתקפת הסופגניות - בימים בהם אתם יודעים שיהיו באזורכם סופגניות, קחו עימכם צידה לדרך: כריך בריא או פרי ויוגורט, משהו שיהיה זמין להחליף את הסופגניה.

  • בהכנת לביבות – ניתן לאפות אותן במקום לטגן. מתכונים תוכלו למצוא כאן בשפע באתר.

  • סופגניה או לביבה? אם מוגשות לפתחכם גם לביבות מטוגנות וגם סופגניות - תבחרו ותאכלו סופגניה או לביבה, לא את שתיהן, אין צורך להגזים.

  • מכינים סופגניה בבית? אם מכינים סופגניות בבית, העדיפו כמילוי קונפיטורה איכותית על ריבה, רצוי קונפיטורה דלת סוכר, למשל "קונפיטורה לייט" של 778 שמוצעת בטעמים שונים, וכן, יש בטעם תות שדה הקלאסי.

    סופגניות של רולדין, כל אחת - 40 גרם בלבד (צילום: רונן מנגן)

 

* תודה לאורנה לוי מנהלת תחום תזונה ובריאות ביוניליוור ישראל

אם אהבת, אז תאהבי את זה הרבה יותר. לחצי כאן וקבלי במתנה מדריך וטיפים לשריפת שומן (זה באמת עובד)

בערוץ דיאטה ותזונה תמצאו את כל המידע העדכני אודות דיאטה, סוגי דיאטות ותזונה נכונה. אם החלטת לעשות דיאטה בריאה או למצוא שיטות הרזיה ללא דיאטה, וגם אם החלטתם ללכת על דיאטת כסאח - אתם במקום הנכון.
אתר bello מביא מידע מעודכן לגבי כל סוגי הדיאטות, בצד מאות מתכונים ותפריטי דלי קלוריות, דרכים לשמירה על בריאות ותזונה מאוזנת באמצעות דיאטות נפוצות, שיטות הרזיה טבעית, מציאת הדיאטה הנכונה ביותר עבורכם ואיך עוברים לאורח חיים שכולל תזונה נבונה.
המאמרים והמידע באתר bello מובאים מפי מומחים בתחומם וביניהם דיאטניות, תזונאים ואנשי מקצוע נוספים.

מתכוני דיאטהתפריטי דיאטהדיאטה לילדיםתזונה נכונהדיאטות מומלצותדיאטה מהירהדיאטניתתזונאיתדיאטה לקיץ, דיאטת אטקינס

לא תודה, אין לי צורך לשרוף שומן ולהוריד במשקל