מה עושים עם צרבת?

בחנוכה הבא עלינו לטובה נאכל סופגניות ולביבות, בתבונה ובמידה. ואם לא - כך תימנעו מתופעת הלוואי של המטוגנים - הצרבת

מה עושים עם צרבת? (צילום: באדיבות רולדין)
חיפוש מתכון דיאטטי
מאת: יעל דרור

רוצים להנות מסופגניה או לביבה בחנוכה ומפחדים מתופעת הלוואי הידועה של הסופגניות והלביבות עתירות השמן - הצרבת? יש מה לעשות. מתברר שאם תאכלו סופגניה אחת, או לביבה אחת, רוב הסיכויים שלא תהיה לכם צרבת, אבל, אם תאכלו ביחד איתה מוצרי מזון נוספים, תזכו לא רק בטעם הטוב של הלביבה או הסופגניה אלא גם בצרבת חזקה. 

 

מתכונים מומלצים לחנוכה 2012

לסובלים מצרבת תכופה כדאי לדעת כי ניתן למנוע את הצרבת מראש ל-24 שעות ויותר וזאת בעזרת תרופות דור החדש, כדוגמת אומפרדקס Z ללא מרשם רופא. לצד זאת, מומלץ לקחת בחשבון מה לא לאכול יחד עם הסופגניה. להלן השילובים הבעייתיים שמומלץ להימנע מהם בימי החג כאשר מתעקשים לאכול סופגניה:

 

  • יין - יין משתלב נהדר במסורת של כל חג יהודי, דווקא עם סופגניה לא בטוח שמומלצת שתיה רבה. האלכוהול שביין עלול להחליש את הפתח בין הושט לקיבה ולאפשר לחומצה לעבור מהקיבה כלפי מעלה. תחושת הבעירה, כאשר אותה ארוחה כללה גם סופגניה, עלולה להיות ממש לא נעימה.

  • מיצים תוססים - השילוב של בועות הגזים, הסוכר והחומציות של המיצים, עלול לגרום לתחושה לא נעימה בקיבה ואף לצרבת קלה (בכל ימות השנה). אם משלבים את התוססים יחד עם סופגניה, המצב יגדיל את הסיכון לצרבת חזקה במיוחד ולהרגשה לא נעימה בסיום הארוחה. 

  • מטוגנים אחרים - חנוכה הוא חג ה"שמן". אם היה נס "כד קטן", עם ישראל אוהב לחגוג עם צ'יפס, סיגרים מטוגנים, פסטלים, ועוד. מכל אלה יש להיזהר; שילוב של מזון מטוגן באותה ארוחה יגביר את הסיכוי לצרבת בסיום הארוחה,. אם בחרתם לאכול סופגניה, וותרו על שאר המטוגנים.

 

 * הכותבת היא דיאטנית קלינית ופיזיולוגית M.Sc

אם אהבת, אז תאהבי את זה הרבה יותר. לחצי כאן וקבלי במתנה מדריך וטיפים לשריפת שומן (זה באמת עובד)

בערוץ דיאטה ותזונה תמצאו את כל המידע העדכני אודות דיאטה, סוגי דיאטות ותזונה נכונה. אם החלטת לעשות דיאטה בריאה או למצוא שיטות הרזיה ללא דיאטה, וגם אם החלטתם ללכת על דיאטת כסאח - אתם במקום הנכון.
אתר bello מביא מידע מעודכן לגבי כל סוגי הדיאטות, בצד מאות מתכונים ותפריטי דלי קלוריות, דרכים לשמירה על בריאות ותזונה מאוזנת באמצעות דיאטות נפוצות, שיטות הרזיה טבעית, מציאת הדיאטה הנכונה ביותר עבורכם ואיך עוברים לאורח חיים שכולל תזונה נבונה.
המאמרים והמידע באתר bello מובאים מפי מומחים בתחומם וביניהם דיאטניות, תזונאים ואנשי מקצוע נוספים.

מתכוני דיאטהתפריטי דיאטהדיאטה לילדיםתזונה נכונהדיאטות מומלצותדיאטה מהירהדיאטניתתזונאיתדיאטה לקיץ, דיאטת אטקינס

לא תודה, אין לי צורך לשרוף שומן ולהוריד במשקל