איזה רופא מוסמך לבצע ניתוחים פלסטיים?

החלטת לעבור ניתוח פלסטי? עצרי! הידעת כי לא כל מנתח פלסטי שמכנה עצמו מומחה לכירורגיה פלסטית הנו מומחה? איך נדע שאכן פנינו אל מנתח פלסטי מומחה ולא אל רופא שהגדיר עצמו כך?כמה שנים לומד רופא בטרם יוסמך כמנתח פלסטי? כל הפרטים החשובים במדריך שלפניכם

מאת: מערכת בלו

לא כל מנתח פלסטי שמכנה עצמו מומחה לכירורגיה פלסטית הנו מומחה. אז איך נדע שאכן פנינו אל מנתח פלסטי מומחה ולא אל רופא שהגדיר עצמו כך כי" בא לו"? לא מספיק שתקראו אודותיו באתר האינטרנט הפרטי שלו ותתרשמו מצילומי ה"לפני וה"אחרי" המצויים באתר, וכמובן שלא המחיר הוא שיקבע את ההחלטה.

 

מיהו מנתח פלסטי? כיצד נדע שאינו מתחזה?

בחירת רופא פלסטיקאי מומחה היא משימה שיש לקחתה ברצינות גמורה בעת שמתכננים להיכנס אל חדר הניתוח. נשאלת השאלה איך נדע שהרופא אליו אנו מתכננים לפנות הוא אכן מומחה לניתוחים פלסטיים ולא מתחזה?

 

מומחה לכירורגיה פלסטית הוא רופא שהנו בעל רישיון לעסוק ברפואה במדינת ישראל. רופא מומחה סיים שש שנות התמחות נוספות בתחום הכירורגיה הפלסטית ועבר את הבחינות הדרושות מלבד לימודי רפואה בסך שבע שנים!

 

רופא מומחה יהא בעל תעודת מומחה לכירורגיה פלסטית שנושאת את חתימת הרופא הממונה על מקצועות רפואיים במשרד הבריאות בישראל. בתעודה גם יצוין עניין היותו מתמחה ברפואה פלסטית. שום תעודה אחרת שתוצג בפניכם אינה מהווה עדות להיותו של הרופא מומחה.

 

איפה מסמיכים מנתח פלסטי מומחה?

רופא צריך לעמוד בדרישות מחמירות על מנת שיוכל להיקרא בשם מנתח פלסטי מומחה. הסתדרות הרופאים ומשרד הבריאות הם הגופים שמסמיכים רופאים מומחים בגבולות מדינת ישראל, והם אשר קבעו תנאים ברורים וידועים מראש המעניקים לאדם את התואר רופא.

 

מעבר לכך, לאחר שקיבל את רשיון הרופא, על הרופא לעמוד בקריטריונים נוספים אחרים כדי להיקרא מומחה. לא כל רופא יכול להיקרא רופא מומחה! ולא כל רופא יכול להיות מנתח פלסטי שרשאי לבצע ניתוחים פלסטיים.

 

אדם המסיים את לימודי הרפואה שלו צריך לעבור מספר בחינות ולסיים שנת התמחות ברפואה. עליו ללמוד במשך 7 שנים בבית ספר לרפואה באוניברסיטה מוכרת, ורק לאחר מכן, יקבל את התואר דוקטור. עדיין- הוא לא יכול להיקרא מומחה. עליו לעבוד וללמוד עוד מספר שנים ארוכות לקראת התואר הנכסף.

 

כדי להפוך לרופא מומחה או מנתח פלסטי על הרופא לעבור סטאז' (הכשרה מקצועית) במהלכה ייחשף לתחום בו בחר להתמחות. את ההדרכה במהלך הסטאז' הוא יקבל מרופאים מומחים ומנתחים פלסטיים מומחים ובסופה של תקופת ההכשרה עליו לעמוד בהצלחה במבחנים מסובכים וקשים הקשורים להתמחותו.

 

13 שנים לפחות

רוצה להפוך למנתח פלסטי? תקדיש 13 שנים לפחות מחייך לצורך הגשמת המטרה!

כדי להיקרא מומחה בכירורגיה פלסטית או מנתח פלסטי על האדם לסיים שבע שנות לימוד לקבלת תואר דוקטור, לאחר מכן עליו לעבור מסלול הכשרה בן שש שנים נוספות מתוכן ארבע וחצי שנים במחלקה לכירורגיה פלסטית מוכרת ע"י משרד הבריאות. בדרך כלל מתבצעת ההכשרה בבתי חולים ציבוריים. חצי שנה עליו לשהות בהכשרה בתחום הכירורגיה הכללית, מספר חודשים במחלקה האורטופדית, כירורגית כף היד ובאחת מהמחלקות הבאות: עיניים או פה ולסת או אורולוגיה, או עור או א.א.ג, בכל אחת מהן שתיבחר- במשך שלושה חודשים.

 

במשך שישה חודשים נוספים על הרופא לבצע גם עבודת מחקר בתחום ההתמחות שלו. במהלך ההכשרה שפורטה נחשף הרופא המתמחה למגוון ניתוחים פלסטיים בהן יהא חייב להתנסות בפועל תחת פיקוחו הצמוד של המנתח המומחה. הניתוחים הפלסטיים כוללים טיפול בכוויות, ידיים, ניתוחים מיקרו כירורגיים, ניתוחים משחזרים שונים. חובה עליו להתנסות בכל תחומי הניתוחים ובסופם יעבור שתי בחינות: תיאורטית בתחום הכירורגיה הפלסטית והכללית. בחינה נוספת היא בחינה קלינית בה נבחן המועמד לקבלת תואר מומחה בפני שלוש ועדות רופאים מומחים שיחליטו האם המתמחה כשיר לתפקיד מנתח פלסטי.

 

מי מורשה לנתח ניתוחים פלסטיים?

רק מנתח שמומחיותו היא בכירורגיה פלסטית והוא התמחה ברפואה פלסטית ועבר את המבחנים הדרושים לקבלת הרישיון שלו בתחום הפלסטיקה יכול לבצע ניתוחים פלסטיים לפי הוראת משרד הבריאות.

 

כמה קילומטראז' צברת?

אין חכם כבעל ניסיון. המשפט הזה תקף במיוחד כשדנים בנושא ניתוחים פלסטיים. בררו אודות ממליצים שעברו תחת סכין המנתחים של הרופא המיועד. אל תתביישו לבקש לקבל המלצות ממנותחים ולשמוע מהי חוות דעתם. גם חברים יכולים להיות אסמכתא להמלצה שמעו מה דעתם והתחשבו בעצתם של מכרים וקרובי משפחה. יש לכם מכר שהוא רופא?

 

אל תתביישו לשאול גם את רופא המשפחה או את הפקידה בקופת החולים לגיטימי לשאול, אחד מהם יכול להכיר את הרופא אודותיו אתם מבררים. אם נתקלתם במצב שבו אין לכם אפשרות לברר לגבי מנותחים שעברו ניתוח אצל רופא מסוים לגביו אתם מתעניינים פנו אל המזכירה ובקשו ממנה לשוחח עם שניים שלושה מנותחים שיסכימו לחוות דעה או שנסו לברר דרך הפורומים באינטרנט לגבי אותו רופא. תתפלאו כמה המלצות אישיות תוכלו לקבל אודותיו און ליין.

 

נניח שאתם זקוקים לניתוח פלסטי מסוים. חשוב שתדעו שלכל רופא פלסטי יש בדרך כלל התמחות "על". בררו למי יש שם בתחום הרצוי כמו למשל: ניתוחי אף, שיחזור שד או הקטנת חזה.

 

יש לכם ביטוח?

ביטוח רפואי אינו מכסה ניתוחים אלקטריים, משמע שנעשו מתוך רצון לשפר את המראה האסטטי. ביטוח רפואי יכסה רק מקרים בהם הניתוח נעשה לצורך ריפוי ובריאות. לכן, אם יש אישה עם חזה גדול שמעיב על מצבה הבריאותי בשל כובד משקלו, ואשר גורם לה לבעיות גב הרי שיש סיכוי שהביטוח הרפואי יכסה את ההוצאה של הניתוח ושכר המנתח. חשוב לברר עניינים אלו בטרם מחליטים לבצע ניתוח פלסטי ולשלם בגינו.

 

יחד עם זאת יש לשים לב כי ביטוח רפואי עלול להגביל אתכם לעיתים ברשימת מנתחים ויש לוודא האם הביטוח מכסה את עלויות הניתוח של המנתח ניבחר על ידיכם. כמו כן עלולה להיות הגבלה על תקציב הניתוח המיועד וגם על כך יש לתת את הדעת.

 

רופא מומחה? איך יודעים?

כאמור, לא כל רופא יכול לקרוא לעצמו מומחה על דעת עצמו. למומחיות יש קריטריונים שנקבעים על ידי משרד הבריאות. רופא עובר במהלך הקריירה שלו תהליך הכשרה ארוך. בררו היכן השלים לימודיו, היכן התמחה והיכן הפך למומחה. רופא אשר מפרסם מאמרים, משתתף בועידות, מרצה ומעניק הנחיות וראיונות מקצועיים בטלוויזיה סביר שהוא מחוזר לא מעט ובצדק. אם אמצעי התקשורת פונים אליו ומראיינים אותו כנראה ששמו הולך לפניו.

 

הרופא טוען שהוא מומחה? שיוכיח! רופא שהנו בעל תואר מומחה בכירורגיה פלסטית, סביר להניח שיהיה חבר ב"אגודה הישראלית לכירורגיה פלסטית", והוא יהיה בעל  תעודה המעידה על התמחותו. הביטו על הקירות במשרדו, אלו יתנוססו קרוב לוודאי על הקיר. שימו לב שלתעודת המומחה מצורף מספר רישיון רופא ומספר רישיון מומחה.

 

מי פנוי ומי נגיש?

אחד הדברים החשובים ביותר שיש לקחת בחשבון הוא לברר האם הרופא זמין עבורך בכל עת. אם עברת ניתוח חשוב לדעת שבכל עת שתזדקק/י לעזרת הרופא ולייעוץ ממנו הוא יהיה זמין ולא משנה עד כמה הוא עסוק ומפורסם. עניין זה חשוב שילובן מראש כבר בפגישת הייעוץ הראשונה ואל תתביישו לשאול לגבי פרטי חשוב זה.

 

הסבר פניך למנותח...

רוב הרופאים מודעים היום לנושא השירותיות והיחס הידידותי והאדיב שצריך לשרור במתחם הקליניקה בה הוא עובד. נכנסתם לקליניקה של רופא? הביטו מסביב, בחנו אם המקום אסטטי ונעים. האם הצוות שמקבל את פניך מסביר פנים ונעים, מדבר ברוגע ובלחש ושומר על דיסקרטיות ולא צועק שכולם ישמעו. הרגשה טובה חשובה שתקבל גם מהשירות האדמיניסטרטיבי זה אומר רבות על אופיו של המנתח. אם הרגשתם אי נעימות וחוסר סבלנות מופגן כלפיכם- אנו ממליצים לכם לקחת צעד אחורה ולנסות לבדוק גם רופאים אחרים. גישת הרופא אומרת רבות על היחס שלו גם בתור מנתח.

 

כמה זה עולה לי?

רופא מומחה ובעל שם ידרוש מחיר בהתאם. אין ספק שעמל רבות במהלך הקריירה שלו והשיג מוניטין שמצדיק את המחיר שהוא דורש. רופאים ידועים ומומחים בתחומם ידרשו תשלום עבור שיחת יעוץ עימם שלרוב יקוזז מעלות הניתוח אגב.

 

היזהרו ממחיר נמוך שעלול לרמז על מנתח שאין לו הרבה פציינטים שמחכים בתור לקבל את שירותיו. למרות זאת עדיין מדובר בכיס הפרטי שלך ואם המחיר גבוה מדי- בקשו לברר אפשרות פריסה לתשלומים או שתפנו למועמדים הבאים אחריו ברשימה. ההמלצה שלנו בכל מיקרה היא לפנות אל הטוב ביותר.

 

האם תבעו את הרופא?

בדקו באינטרנט האם מתנהלות או שהתנהלו תביעות משפטיות כנגד הרופא. אם שמו של הרופא ניקשר במספר תביעות- התרחקו ממנו כמו מאש. היות ויש להניח כי יש דברים בגו.

 

במהלך פגישת הייעוץ עם המנתח פלסטי, בחנו עד כמה הוא מנדב אינפורמציה לגבי הליך הניתוח תהליך ההחלמה והסיכונים הכרוכים בביצועו. מנתח פלסטי שייתן לכם הרגשה שהוא ממהר להכניס אתכם אל חדר הניתוח והוא מאיץ בכם, הישמרו מפניו היות ורוב הסיכויים שמה שמניע אותו לעשות כן היא תאבת הבצע.

אם אהבת, אז תאהבי את זה הרבה יותר. לחצי כאן וקבלי במתנה מדריך וטיפים לשריפת שומן (זה באמת עובד)

בעולם האסתטיקה של bello תמצאו מידע עדכני ואמין אודות כל הקשור לעולם האסתטיקה: הסרת שיער, הגדלת חזה, מנתחים פלסטיים, ניתוחים פלסטיים, טיפולי קוסמטיקה, שאיבת שומן, הסרת משקפיים, הלבנת שיניים ועוד. אם החלטת לעשות טיפול אסתטיקה אצל קוסמטיקאית או ניתוח פלסטי אצל מנתח פלסטי הגעת למקום הנכון. אתר bello מביא מאמרים, כתבות ומדריכים על כל תחום בעולם האסתטיקה והקוסמטיקה.
באתר תמצאו מידע מקיף ומגוון שמובא קוסמטיקאיות, מנתחים פלסטיים ומומחי אסתטיקה בכירים.

הסרת שיער בלייזרהלבנת שינייםחזההורדת שיערמנתח פלסטיקוסמטיקאיתניתוחים פלסטייםבוטוקסטיפולי קוסמטיקהפילינגעיצוב גבותרפואה אסתטית

לא תודה, אין לי צורך לשרוף שומן ולהוריד במשקל