רואה לך בשיניים

רוצים חיוך מושלם וצחור? קבלו את המדריך לטיפול בשיניים וחניכיים, יישור שיניים, נסיגת חניכיים, וכל השיטות להלבנת שיניים

רואה לך בשיניים ()
מאת: דר' חגי סלוצקי

חיוך יפה, החושף שינים צחורות ובריאות, הוא  כרטיס ביקור שלנו. די בשן קדמית שבורה או עכורה, בפגם אחד ולו הזעיר כדי לשנות את המראה הכללי מקצה לקצה.

 

אנשים רבים אינם מרוצים מהחיוך שלהם מסיבות שונות: שיניים קדמיות סדוקות, עקומות או שחוקות, שיניים בעלות כתמים חיצוניים כתוצאה משימוש בניקוטין, שתיית קפה ותה או שינוי צבע פנימי בתוך השן על בסיס גנטי (כמו תרופות שנלקחו ע"י האם או בילדות וכו'). רפואת שיניים אסתטית מיועדת לכל המפגעים אלו, אפילו רווח בין שיניים קדמיות אשר היווה תחום טיפולו הבלעדי של האורתודנט, מטופל כיום בשיתוף רופא שיניים העוסק באסתטיקה ובשיקום הפה.

 

חיוך מושלם ודרכים להשגתו

היחס בין השפתיים, החניכיים והשיניים מהוה מסגרת לחיוך המושלם. כלומר, 500 סיבות לחייך יקרו כאשר החיוך המושלם יחייב השתתפות פעילה ובריאה של השפתיים, החניכיים והשיניים.

 

החניכיים סביב השיניים צריכות להיות ורודות עדינות וללא כל דלקת, דבר זה קל להשגה שמירה נכונה על ההיגיינה האורלית תוך שימוש קפדני יום יומי באביזרים המקובלים כגון: מברשת שיניים, קיסמים או חוט דנטלי.

 

פיגמנטציה בחניכיים

נוצרת במקרים מסוימים מסיבות גנטיות. מומחים לרפואת חניכיים מטפלים בפיגמנטציה בעזרת לייזר או אמצעים אחרים בהתאם למקרה.

 

חשוב לבדוק סיבתם של פיגמנטציות שאינן גנטיות: אם מדובר בהשתקפות של שיניים כהות או שאריות חומרים שנלכדו ברקמה. לאחר איתור הבעיה ניתן להתאים פתרון שונה בעזרת רופא מומחה לרפואת חניכיים והרופא המשקם.

 

חיוך חושף חניכיים

חיוך חושף חניכיים נגרם משפה קצרה או מיקום השיניים בלסת. ניתן לשנותו במספר דרכים ויש להתאים את הדרך הנכונה לכל אדם.  החל מיישור שיניים שיגרתי, דרך ניתוח לשינוי מיקום השפה, ניתוח חניכיים לשינוי מתאר החניכיים מלווה בשיקום לשינויי מתאר השיניים ועד לניתוח אורתוגנטי שמשנה את מיקום הלסת כולה ביחס לגולגולת.

 

נסיגת חניכיים

התופעה  יוצרת אובדן של הפפילה בין השיניים ומחלת ה"חורים השחורים" בין השיניים. כמובן ששמירה על היגיינת הפה (גהות הפה) מונעת מצב זה ויכולה למנוע את התדרדרותו עת שהתחיל. זכרו, לעולם לא מאוחר מידי לשמור על היגיינת הפה.

 

ניתן לבצע השתלת חניכיים או לשנות את מיקום החניכיים ביחס לשיניים כדי לשפר את המצב. לעיתים נדרש במקביל גם שינוי במתאר השן כדי שתתמוך במיקום החדש של החניכיים.

  

סימטרייה ויישור שיניים

חיוך מושלם איננו מחייב סימטריה מלאה של השיניים בלסת, אלא מראה הרמוני ומסודר של השיניים זו ביחס לזו.

 

השיניים המרכזיות החותכות, הקדמיות העליונות תמיד רחבות וארוכות יותר מהשיניים החותכות העליונות הצידיות, ולניבים מראה אופייני ומאורך יותר. מראה הרמוני של השיניים בלסת ניתן להשיג בראש ובראשונה בעזרת יישור שיניים.

 

יישור שיניים

נעשה בעזרת סמכים ולעיתים יש צורך אף בשימוש ברסן. כמטופל הדורש אסתטיקה רבה יותר בזמן טיפול ניתן לשנות את הסמכים לשקופים או לסמכים בצבע שן עשויים חומרים קרמיים.

 

קיימות גם שיטות להדבקת סמכים בצד החיכי (הפנימי) של השינים ואז הן אינן נראות לחלוטין בזמן הטיפול.

 

כמו-כן קיים טיפול בעזרת סדרת סדים שקופים ניידים. את  הרסן ניתן לעיתים להחליף בשתלי שיניים מיוחדים לצורך יישור שיניים, שמשמשים כעיגון במקום הרסן ומוצאים מהלסת עם גמר הטיפול. כמובן שיש להתאים את הטיפול למטופל ולמצבו מכל מגוון האפשרויות הקיימות.

 

היעדר שיניים באזור החיוך

חוסר בשיניים  נגרם או עקב אי התפתחות שיניים מלידה, מקרים אלו הפתרון ביישור שיניים ושיקום, בדר"כ על גבי שתלים או באמצעות תותבת חלקית קבועה (גשר).

 

פגם שגרם להרס ניכר בשן או חוסר שיניים שנגרם כתוצאה ממחלות הפה עששת או מחלת חניכיים ניתן לפתור ע"י שיקום האזור הפגוע או בעזרת תותבת חלקית קבועה (כתרים וגשרים) או שנסמכת על שיניים קיימות או שנסמכת על גבי שתלים.

 

החומרים המשמשים היום לשיקום עברו שינוי בשנים אחרונות כדי לשפר את רמת האסתטיקה.

 

כיום אנו חשופים לשיקומים הנעשים על בסיס מתכת מוזהבת דקה ביותר המאפשרת לטכנאי השיניים ליצור יצירה שיקומית אסתטית או לעיתים קרובות לכתרים ללא בסיס מתכתי כלל, כזה העשוי חומרים כגון זירקוניום  או אלומינה. הדבר יוצר שיקומים במראה טבעי יותר ששקיפותם דומה לזו של המשנן הטבעי.

 

צבע השיניים:  להחזיר את הלבן לשיניים- פרוצדורות אסתטיות להשגת חיוך מושלם

צבע השיניים ישתנה במהלך כל חייו של האדם, הצבע בדר"כ הופך לצהוב - אדמדם יותר תוך ההתבגרות. לעיתים שינוי בצבע נגרם מתרופות שנלקחו ע"י האם בהריון או ע"י התינוק והילד במהלך ההתבגרות ומשפיעים על צבע השיניים אצל הבוגר. המדריך המקיף הלבנת שיניים: לייזר ו-לד, ציפוי חרסינה ועד טיפולים ביתיים

 

צביעה חיצונית שנגרמת מתה, קפה, עישון ודומים להם גם היא משפיעה על צבע השיניים. צביעה חיצונית ניתן להסיר בטיפול אצל שיננית שתמרק את השן ותסלק ממנה את המשקעים. יש מקום להסיר כתמים אילו ללא כל חשש, השן היא החומר החזק בטבע ואין בהסרת האבנית וחומר הכתמה מהשן, בזמן טיפול השיננית, כל חשש מפגיעה בשן עצמה כל עוד היא תקינה ובריאה.

 

צביעה פנימית של השיניים ניתנת להשגה ע"י הבהרה בעזרת מגוון של שיטות וחומרים.

 

חלק מהשיטות מבוצעות במרפאה תחת מכשור ייחודי או תאורה מיוחדת והן מהירות יחסית וכוללות בדר"כ מפגש אחד.

 

כן קיימות שיטות הלבנה ביתיות הלוקחות מספר שבועות. בנוסף לכל השיטות שבהם נעשה שימוש בחומרים מחמצנים החודרים לשן ומפרקים את המולקולות הגורמות לצבע השן.

 

* דר' חגי סלוצקי הוא  סגן רופא  ראשי ברשת מרפאות "כללית סמייל"

  

עוד אסתטיקה ויופי:

המדריך המקיף להסרת שיער: לייזר, IPL, אינפרא אדום ואפילציה

המדריך לניתוח הסרת משקפיים: מלייזר עד השתלת עדשה

כולי אוזן: מדריך לניתוח אוזניים בולטות

 

כיצד לבחור מנתח פלסטי: עצות חשובות ורשימת שאלות לפגישה ראשונית

פילינג: המדריך המלא לטיפולי פילינג שטחי, בינוני ועמוק

 

המדריך המלא להגדלת חזה

הקטנת חזה: המדריך המקיף

המדריך המלא לניתוח מתיחת בטן

 

הסרת עודפי עור: המדריך המלא

מדריך לניתוחים בריאטרים - ניתוח טבעת, שרוול קיבה ומעקף קיבה 

 

אם אהבת, אז תאהבי את זה הרבה יותר. לחצי כאן וקבלי במתנה מדריך וטיפים לשריפת שומן (זה באמת עובד)

בעולם האסתטיקה של bello תמצאו מידע עדכני ואמין אודות כל הקשור לעולם האסתטיקה: הסרת שיער, הגדלת חזה, מנתחים פלסטיים, ניתוחים פלסטיים, טיפולי קוסמטיקה, שאיבת שומן, הסרת משקפיים, הלבנת שיניים ועוד. אם החלטת לעשות טיפול אסתטיקה אצל קוסמטיקאית או ניתוח פלסטי אצל מנתח פלסטי הגעת למקום הנכון. אתר bello מביא מאמרים, כתבות ומדריכים על כל תחום בעולם האסתטיקה והקוסמטיקה.
באתר תמצאו מידע מקיף ומגוון שמובא קוסמטיקאיות, מנתחים פלסטיים ומומחי אסתטיקה בכירים.

הסרת שיער בלייזרהלבנת שינייםחזההורדת שיערמנתח פלסטיקוסמטיקאיתניתוחים פלסטייםבוטוקסטיפולי קוסמטיקהפילינגעיצוב גבותרפואה אסתטית

   
לא תודה, אין לי צורך לשרוף שומן ולהוריד במשקל