חשבון קלורי פשוט לפסח

חיפוש מתכון דיאטטי
מאת: שרוני כהן

מאכלי הפסח נחשבים למאכלים עשירים בשומנים ובפחמימות באופן מיוחד

וגולת הכותרת היא המצה או בשמה התנכ"י הfast food של המדבר.

 

חג הפסח, או בשמו הפופולארי: "חג המצות" מתעתע ברבים מאיתנו בעיקר בשל המראה הצנום לכאורה של מובילת הנבחרת של חג האביב: המצה.

 

ערכה הקלורי כפול מזה אשר מצוי בפרוסת לחם רגילה ולכן , בטרם תינתן החלטה להכניסה בחגיגיות אל הפה,יש לזכור שכל מצה שוות ערך לשתי פרוסות לחם!


הערך הקלורי של מצה עומד בממוצע על 135 קלוריות ולכן מומלץ מאוד להצטייד לקראת החג במצה קלה העשויה מחיטה מלאה. מצה מחיטה מלאה מכילה פחות קלוריות וקלה יותר לעיכול, היא עשירה בסיבים תזונתיים אשר עוזרים בעיכול המזון וזאת בניגוד לתהליך העיכול ה"קשה" יותר שמעניקה לנו "מצה רגילה".


חשוב לנסות לעזור לעצמנו להתמודד עם מגבלות המזון בחג כגון: לנסות להימנע ככל האפשר מאכילת מצות, להרבות בשתיית מים, בעיקר לפני כל ארוחה.להעשיר את המקרר בירקות ובעלים ירוקים לסלט ולגוון אף עם ירקות מאודים ובשר דל שומן.

 

נסו להימנע מאכילה בסגנון "נשנוש ליד השולחן" כלומר: סיימת לאכול? קום מן הכיסא ועזור בפינוי השולחן ובשטיפת כלים. בכל מיקרה זה יראה טוב: הן בעיני בעלת הבית העייפה מההכנות, והן מבחינת הג'ינס ההדוק שיחנוק פחות וירגיש בטן פחות מפוצצת.

חשוב לזכור: הגוף שלנו אינו פח זבל, ולא חייבים לטעום מהכל.


החג הוא ארוך ויהיו לבטח הזדמנויות "פז" אחרות בו תוכלו לטעום ממאכלים אחרים. מומלץ לבצע שיחת מוטיבציה אישית בינך לבינך - החליטו כי ממלאים את הצלחת באופן סביר פעם אחת ודי, את שיטת "הבופה" תעזבו לאורחים אחרים ותרגישו מצויין אחר כך והמצפון לו יעיק יתר על המידה.

 

ביום ערב החג של ליל הסדר פתחו את הבוקר עם פרי ויוגורט, הרבו באכילת ירקות טריים ומאודים והרבו בשתיית מים ובתה צמחים. אל תגיעו לארוחה רעבים. סביר להניח שאם תגיעו מורעבים תתנפלו על שלל מאכלים ומכל הבא ליד ומכאן להידרדרות לרגשות אכזבה בסוף הערב בסגנון "אוף למה אכלתי???" הינה ודאית, חסכו זאת מכם.

אל נא נשכח את היין אשר רווי אף הוא בכמות קלוריות נדיבה .צריך לזכור שכל כוסית יין יבש מכילה 88 קלוריות וכל כוסית יין אדום מתוק מכילה 160 קלוריות.


הפרט הנוסף המזוהה עם החג ומוזכר לרוב בשירי ילדים  הם האגוזים. אגוזים הנם בריאים ומכילים חומצות שומן בלתי רוויות החיונית לגוף, אך שוב, עלינו יש לזכור שכל 100 גרם שווים כ- 650 קלוריות.


אם כך שתו כוס אחת של יין אך הרבו בשתיית מים, איכלו בכמויות מדודות, קצצו במצות והרבו בירקות. ולפני שהחלטת לנגוס במנה נוספת של גפילטפיש עשו חישוב ובדקו אם נשאר לכם מקום "חוקי" בבטן לטובת הקינוח, שיישאר לכם טעם טוב בפה. חג שמח!

אם אהבת, אז תאהבי את זה הרבה יותר. לחצי כאן וקבלי במתנה מדריך וטיפים לשריפת שומן (זה באמת עובד)

בערוץ דיאטה ותזונה תמצאו את כל המידע העדכני אודות דיאטה, סוגי דיאטות ותזונה נכונה. אם החלטת לעשות דיאטה בריאה או למצוא שיטות הרזיה ללא דיאטה, וגם אם החלטתם ללכת על דיאטת כסאח - אתם במקום הנכון.
אתר bello מביא מידע מעודכן לגבי כל סוגי הדיאטות, בצד מאות מתכונים ותפריטי דלי קלוריות, דרכים לשמירה על בריאות ותזונה מאוזנת באמצעות דיאטות נפוצות, שיטות הרזיה טבעית, מציאת הדיאטה הנכונה ביותר עבורכם ואיך עוברים לאורח חיים שכולל תזונה נבונה.
המאמרים והמידע באתר bello מובאים מפי מומחים בתחומם וביניהם דיאטניות, תזונאים ואנשי מקצוע נוספים.

מתכוני דיאטהתפריטי דיאטהדיאטה לילדיםתזונה נכונהדיאטות מומלצותדיאטה מהירהדיאטניתתזונאיתדיאטה לקיץ, דיאטת אטקינס

לא תודה, אין לי צורך לשרוף שומן ולהוריד במשקל