חלבון מוסיף המון

למה חשוב לאכול מנת חלבון לפני אימון

חלבון מוסיף המון (צילום: iStock)
מאת: יניב מרגוליס

מה הוא החלבון שכולם מדברים עליו, שכדאי להזין בו את גופנו כשמתאמנים בחדר הכושר? ובכן, החלבון נחוץ להשגת מטרות ספורטיביות ולתחזוקה שוטפת של הגוף. החלבון מהווה אבן יסוד לבניית רקמת השריר ומורכב משרשראות חומצות אמינו. אספקה שוטפת של חלבון הכרחית לצורך שיקום נזקי אימון, יצירת חלבוני השריר ותחזוקה שוטפת של הגוף. תחזוקה טובה של הגוף משפיעה על חילוף חומרים תקין בגוף, שיפור מערכת החיסון, בניית רקמות חדשות, שיפור רקמות שנזוקו כתוצאה ממאמץ רב ועוד.

 

מכאן ניתן להבין כי הצורך בחלבון הולך וגובר עם העלייה בעוצמת האימונים ובנפח האימונים.

 

האם תוספי חלבון מחליפים את החלבון שבמזון?

תוספי אבקת חלבון אינם מהווים תחליף אלא כתוספת לכמות החלבון היומי הנחוץ לכם. כדי להשיג את המטרות הספורטיביות, חשוב לדעת כי בגופינו לא קיים מאגר חלבון זמין המספק חלבון לגוף את הכמות שחסרה. התהליך שמתבצע בגוף הוא פירוק השריר ולכן יש צורך באספקה שוטפת של חלבון. אספקה תקינה של חלבון כוללת צריכה של מוצרי מזון כגון: ביצה קשה, גבינה לבנה, גבינה צהובה, דג טונה, פסטרמה, חזה עוף, דג סלמון ועוד. 

 

עם זאת, יש יתרון לאבקות חלבון על פני חלבונים מהמזון: היתרון של אבקת החלבון הוא הפירוק המהיר של חלבונים בגוף וספיגתם. יתרונות נוספים מצויים בחומצות האמינו שנמצאות באבקת החלבון אשר אחראיות על בניית רקמת השריר לכן מומלץ לאדם שעוסק בספורט בצורה אינטנסיבית להשתמש באבקת חלבון הנקראת "מי גבינה".

יודגש שוב: אבקת חלבון או תוספים אחרים אינם באים להחליף את החלבון שאנו אוכלים בארוחות רגילות, אלא כתוספת במידת הצורך.

 

כמה חלבון צריך לצרוך?

אבקת חלבון או תוספים אחרים אינם באים להחליף את החלבון שאנו אוכלים בארוחות רגילות, והינן תוספת  באם נדרש. השימוש באבקות חלבון הוא פועל יוצא של מספר גורמים וביניהם: כמות האימונים בשבוע של הספורטאי, כמות השעות (ברצף) של האימון, סוג האימון וכיוצא באלה.

ככלל ספורטאי המתאמן מעל 5 פעמים בשבוע באימון של שעה וחצי ומעלה כל פעם,  מומלץ לו להשתמש באבקת חלבון. ספורטאים שמתאמנים פחות מכמות זו, אינם זקוקים על פי רוב לתוספת חלבון, אם כי מאמן הכושר שלכם ימליץ לכם על אבקת החלבון בה הוא משתמש.

 

זכרו: אכלו מזון בריא ועשיר הכוללים את אבות המזון. תוספים כשמם כן הם - רק תוספת ויש להקפיד לקחת אותם, באישור והמלצה של איש מקצוע מיומן. 

 

* הכותב הוא מאמן כושר מקצועי, http://homelinesport.co.il

 

אם אהבת, אז תאהבי את זה הרבה יותר. לחצי כאן וקבלי במתנה מדריך וטיפים לשריפת שומן (זה באמת עובד)

בעולם כושר וספורט של bello תמצאו מידע עדכני על אימוני כושר, תוכניות אימונים, בבית ובמכון כושר, לצד מאמרים של מאמני ומדריכי כושר מוסמכים בנושאים הקשורים לכושר, ספורט ואורח חיים בריא. אם החלטתם להיכנס לכושר, או שאתם רוצים לשפר את הכושר הגופני שלכם - אתם במקום הנכון. עולם הכושר של אתר bello מביא לכם את מיטב הכתבות על כל תחום הכושר הגופני, לרבות תחומי אימון פופולאריים כגון אופניים, פילאטיסחדר כושרמאמן כושר אישיאימון כושר

לא תודה, אין לי צורך לשרוף שומן ולהוריד במשקל