מלכת אומנויות הלחימה

קונג פו, קראטה, ג'ודו - איך נדע באיזו שיטת לחימה לבחור? הכירו את ה-MMA, שמשלבת את כולן. עכשיו גם בישראל

מאת: יאיר בן צבי

ענף שיטות הלחימה הוא ספורט המציע מאמץ וכושר לצד האתגרים המנטליים הגלומים בו. אם התלבטתם באיזו שיטה לבחור, שווה להכיר את שיטת ה-MMA, שיטה חדשה יחסית, המשלבת אומנויות לחימה שונות (Mixed Martial Arts).

 

במשך עשרות שנים התחרו לוחמי שיטות הלחימה לא רק על מי ינצח בקרב, אלא גם בשאלה - איזו שיטה היא היעילה והאולטימטיבית. כך קמה ב-1993 ליגת הלחימה האולטימטיבית, עם העקרון הפשוט: שני לוחמים בכלוב סגור, וכמעט הכל מותר. כל לוחם קיבל הזדמנות לבטא את אמנות הלחימה שלו ולהוכיח את עליונותה.

 

כבר באחד הקרבות הראשונים, הפתיע את העולם הויס גרייסי, ממוצע קומה. בניגוד לציפיות שהמתאגרפים והמתאבקים הכבדים הם שישלטו בזירה, גרייסי הכניע בקלות רבה לוחמים גדולים וחזקים ממנו תוך כדי שהוא מיישם את השיטה שפיתח אביו היליו - אמנות ה-BJJ (ג'ו ג'יטסו ברזילאי).

 

כמעט הכל מותר

  

מאז, עבר ספורט ה-MMA עבר כברת דרך ונחשב כיום לאחד מענפי הספורט הפופולאריים בעולם. העוסקים בענף נדרשים להפגין יכולות בכל מימדי הלחימה וכושר לחימה מעולה:  קרב בעמידה, התגוששות, הטלות, ולחימה על הקרקע, הכוללת אלמנטים כגון נעילות, בריחי מפרקים וחניקות המגיעים לרוב מענפי ה-  BJJ (ג'ו ג'יטסו ברזילאי) וההאבקות.

 

אמנם כמעט הכל מותר, אך בכל זאת, במרבית ליגות ה-MMA יש כמה חוקים האוסרים על משיכות שיער, נגיחות, נשיכות, מכות במפשעה, בעורף, בקנה הנשימה או בעמוד השדרה. אין להכניס אצבעות לעיני או פה היריב, אסור לבעוט בראש היריב כאשר הוא על הקרקע. מעבר לכך הרוב מותר. הקרב מוכרע בנוק אאוט, כניעת היריב, החלטת שופט, או בניקוד על פי ביצועי הלוחמים.

 

גם בישראל

  

בנובמבר 2010 נערך בהיכל נוקיה אירוע ה-IFC הראשון בישראל (Israel Fighting Championship). התקיים ערב קרבות בכלוב שאירח אתלטי לחימה מחו"ל ברמה הגבוהה ביותר, שנלחמו ביניהם ומול ספורטאי לחימה ישראלים מקומיים, שהוכיחו את יכולתם בכבוד רב. האירוע הראשון של הליגה זכה להצלחה גדולה וכ-7000 צופים נלהבים מילאו את ההיכל. האירוע הבא בליגה נקבע לחודש מרץ 2011.

 

בארץ פרוסים מאמנים ובתי ספר שונים המתמקדים בלימוד MMA. בנוסף, מספר רב של מדריכים באומנויות לחימה מסורתיות מעשירים את מערך הלחימה שלהם עם אלמנטים חדשים. במהלך האימונים לומדים להפגין כבוד, משמעת, התמדה ומתינות. כמובן שמעבר לתועלת הנפשית, חל גם שיפור פיזי ניכר בכושר ובריאות המתאמן. חשוב למצוא מאמן מנוסה ובעל ידע בתחום וליצור איתו קשר ארוך טווח, אמין והדדי. מרבית המאמנים ישמחו להציע לכם אימון ניסיון.

 

ליצירת קשר עם מאמן באיזור מגורכם ניתן להיעזר באינדקס המאמנים של Bello או לפנות ליאיר בן צבי באתר: http://www.yairsport.co.il/

אם אהבת, אז תאהבי את זה הרבה יותר. לחצי כאן וקבלי במתנה מדריך וטיפים לשריפת שומן (זה באמת עובד)

בעולם כושר וספורט של bello תמצאו מידע עדכני על אימוני כושר, תוכניות אימונים, בבית ובמכון כושר, לצד מאמרים של מאמני ומדריכי כושר מוסמכים בנושאים הקשורים לכושר, ספורט ואורח חיים בריא. אם החלטתם להיכנס לכושר, או שאתם רוצים לשפר את הכושר הגופני שלכם - אתם במקום הנכון. עולם הכושר של אתר bello מביא לכם את מיטב הכתבות על כל תחום הכושר הגופני, לרבות תחומי אימון פופולאריים כגון אופניים, פילאטיסחדר כושרמאמן כושר אישיאימון כושר

   
לא תודה, אין לי צורך לשרוף שומן ולהוריד במשקל