מתי תשרפו יותר שומן: כל ההבדלים בין אימוני בוקר לאימוני ערב

מחקרים חדשים שנערכו באוניברסיטאות שונות בארה''ב יעזרו לכם לדעת איזה אימון יעזור לכם לשרוף יותר שומן ומתי האימון יעזור לכם לישון טוב יותר בלילה.

מתי תשרפו יותר שומן: כל ההבדלים בין אימוני בוקר לאימוני ערב ()
מאת: מערכת בלו

אם אתם מתכננים להתחיל משטר אימונים חדש, קודם כל כדאי לכם ליצור לוח זמנים עבור עצמכם, גם אנחנו וגם אתם יודעים שאם לא תתכננו את זה ותקבעו לכם זמני אימונים קבועים יהיה לכם קשה להתמיד. אז אם את/ה מתלבט/ת אם כדאי ללכת בבקרים או בערבים, הנה קצת מידע שיעזור לכם להחליט.

 

יתרונות באימוני בוקר

 

ד''ר סקוט קולייר מאוניברסיטת ייל בארה''ב בדק את האפקט שיש לפעילות גופנית בבוקר על לחץ הדם. הוא ערך את המחקר על קבוצת אנשים בגילאים 40-60 אשר נדרשו להתאמן 30 דקות ביום 3 פעמים בשבוע. וזמני האימונים שלהם השתנו בין השעות 7 בבוקר, 1 בצהריים ו-7 בערב.

 

כל המשתתפים במחקר אשר התאמנו ב7 בבוקר הראו ירידה של 10% בלחץ הדם. הירידה הזאת בלחץ הדם נשארה רק לאותו יום בו הם התאמנו ויום למחרת עלתה בחזרה. בשעות הלילה הנבדקים ישנו יותר זמן, העידו על כך ששנתם הייתה הרבה יותר טובה, והראו ירידה של עד 25% בלחץ הדם בזמן השינה.

אז אם אתם בקבוצת סיכון של אנשים בעלי בעיות לב או שאתם סובלים מלחץ דם גבוהה ויש לכם בעיות שינה, אז אימוני בוקר הם בשבילכם.

 

יתרונות באימוני ערב

 

מחקר נוסף שנערך באוניברסיטת שיקגו גילה שאנשים אשר מתאמנים בשעות הערב לאחר העבודה מגיעים לתוצאות חיטוב טובות יותר, מאשר אנשים המתאמנים בשעות הבוקר.

 

לקחו בדיקות דם מ-40 גברים שונים בין הגילאים 20-30 וחילקו אותם ל4 קבוצות. כל אחת מהקבוצות נדרשה לבצע אימונים בזמנים שונים במהלך היום. קבוצה ראשונה ב-7 בבוקר, הקבוצה השנייה ב-1 בצהריים, השלישית ב-7 בערב, והקבוצה הרביעית נדרשה לא להתאמן בכלל.

 

נמצא כי בקבוצה של אצל הגברים אשר התאמנו ב-7 בערב ההורמונים גדלו במידה רבה מאשר הגברים שנדרשו להתאמן בבוקר או בצהריים. כמו כן נמצא כי אותה קבוצה חוותה ירידה משמעותית בכמות הסוכר שלהם בדם.

אז אם אתם חושבים איפה להכניס את זמני האימונים בשגרת היום יום המטורפת שלכם, אולי כדאי לכם קודם לחשוב אילו מטרות אתם רוצים להשיג, אם אתם רוצים לשפר את בריאות הלב שלכם ולישון יותר טוב בלילה, אימוני בוקר זאת התשובה בשבילכם. מצד שני, אם אתם רוצים לעבוד יותר על שריפת שומנים והורדת הסוכר בדם, אימוני ערב זאת האופצייה העדיפה לכם.

אם אהבת, אז תאהבי את זה הרבה יותר. לחצי כאן וקבלי במתנה מדריך וטיפים לשריפת שומן (זה באמת עובד)

בעולם כושר וספורט של bello תמצאו מידע עדכני על אימוני כושר, תוכניות אימונים, בבית ובמכון כושר, לצד מאמרים של מאמני ומדריכי כושר מוסמכים בנושאים הקשורים לכושר, ספורט ואורח חיים בריא. אם החלטתם להיכנס לכושר, או שאתם רוצים לשפר את הכושר הגופני שלכם - אתם במקום הנכון. עולם הכושר של אתר bello מביא לכם את מיטב הכתבות על כל תחום הכושר הגופני, לרבות תחומי אימון פופולאריים כגון אופניים, פילאטיסחדר כושרמאמן כושר אישיאימון כושר

   
לא תודה, אין לי צורך לשרוף שומן ולהוריד במשקל