קרב מגע: ספורט מציל חיים

למי מתאים ללמוד ולהתאמן בקרב מגע? מה מטרתו? ואיך קרב מגע יכול לעזור לכם בחיים היום יומיים. מאמן מקצועי מסביר

קרב מגע: ספורט מציל חיים ()
מאת: אייל קנובלוביץ

כוחות משטרה, צבא, אנשי אבטחה בגופים שונים ועוד - בכל רחבי העולם לומדים את קרב מגע, מתאמנים בקרב מגע ומשתמשים בקרב מגע לצרכים שונים. לדעתי, אם קרב מגע טוב בשבילם – תהיו בטוחים שקרב מגע טוב בשבילכם. למה? מאיזה גיל אפשר להתחיל ללמוד קרב מגע ומה זה ייתן לכם? הכל בכתבת ההיכרות עם התחום שהכנתי לכם. 

אז מה מושך אנשים ללמוד דווקא קרב מגע?

הטכניקות בקרב מגע מבוססות על תגובות טבעיות של האדם - כאשר אנו נקלעים לסיטואציה מסויימת הגוף מגיב בצורה אינסטינקטיבית הזהה לכולנו, הטכניקה לא באה לשנות לנו את הבסיס התגובתי אלא לעצב ולחזק אותו על מנת להפוך אותו לפעולה הגנתית יעילה ופשוטה, כך שבשונה משיטות אחרות בקרב מגע ניתן תוך פרק זמן קצר יחסית של אימונים להגיע לרמה טכנית טובה.

 

למי מתאים ללמוד קרב מגע?

ניתן ולהתחיל ללמוד קרב מגע בכל גיל. קרב מגע פונה לקהלי יעד שונים ומגוונים בזכות היכולת של השיטה להתאים את עצמה באופן יעיל לכל אחד מהם. לצורך העניין - איש אבטחה ירכוש מיומנות שתסייע לו בהשתלטות על גורם עוין בעוד שאזרח מן השורה צריך טכניקה שתסייע לו לנטרל את הגורם העוין למספר שניות ולברוח. מכאן שקרב מגע מתאים לכולם.

 

קרב מגע אינו ספורט תחרותי, אינו מיוצג באולימפיאדה ואין בו אליפויות – בקרב מגע אין חוקים. המטרה בקרב מגע היא אחת ויחידה – להציל חיים! זה מה שלמעשה הופך את הקרב מגע לשיטה אולטימטיבית להגנה עצמית, מותר לעשות הכל על מנת להציל את החיים שלך.

 

אנשים רבים שואלים אותי האם יצא לי אי פעם להשתמש בקרב מגע, ובכן, התשובה שלי פשוטה:

יוצא לי להשתמש בקרב מגע כל יום, כל שעה כל הזמן. האפקט הראשוני של אימון קרב מגע הוא פיתוח מודעות, איתור וזיהוי של סכנות שונות ומניעתן.

 

 קרב מגע

מה לאכול לפני ואחרי אימון?

אימון קרב מגע הוא אימון פיזי לכל דבר ולכן במהלך אימון קרב מגע משתפרים מרכיבי כושר גופני רבים כמו סיבולת לב ריאה, שיפור כוח שרירי, קואורדינציה ועוד. אנשים ללא עבר ספורטיבי יכולים להתחיל להתאמן ולשפר את הכושר הגופני שלהם תוך כדי שגרת האימונים.

כמו בכל אימון פיזי לתזונה מרכיב חשוב, אימון קרב מגע למבוגרים נמשך בדרך כלל כשעה עד שעה וחצי. על מנת להגיע לתפוקה מירבית רצוי לאכול כשעה וחצי עד שעתיים לפני האימון מנת פחמימות ומיד אחרי האימון לאכול מנת חלבון.                                                                                   פחמימות מורכבות (פסטה, תפו"א, אורז וכו') מספקות לגוף אנרגיה ולצורך אימון גופני, חלבונים (ביצה, גבינה לבנה, בשר מכל הסוגים, דגים וכו') הם מרכיב חשוב בבניית השריר ולכן חשוב לצרוך אותם לאחר אימון.

 

* הכותב הוא מדריך קרב מגע בכיר ומאמן כושר אישי ומנהל מס' מועדוני קרב מגע ברחבי הארץ.

אם אהבת, אז תאהבי את זה הרבה יותר. לחצי כאן וקבלי במתנה מדריך וטיפים לשריפת שומן (זה באמת עובד)

בעולם כושר וספורט של bello תמצאו מידע עדכני על אימוני כושר, תוכניות אימונים, בבית ובמכון כושר, לצד מאמרים של מאמני ומדריכי כושר מוסמכים בנושאים הקשורים לכושר, ספורט ואורח חיים בריא. אם החלטתם להיכנס לכושר, או שאתם רוצים לשפר את הכושר הגופני שלכם - אתם במקום הנכון. עולם הכושר של אתר bello מביא לכם את מיטב הכתבות על כל תחום הכושר הגופני, לרבות תחומי אימון פופולאריים כגון אופניים, פילאטיסחדר כושרמאמן כושר אישיאימון כושר

   
לא תודה, אין לי צורך לשרוף שומן ולהוריד במשקל