איך נתמודד עם אכילה מחוץ לכותלי הבית?

אכילה היא אחת מהנאות החיים, אך גם איתה יש דרכים להתמודד. שאלתם את עצמכם איך אפשר ליהנות מאוכל, ויחד עם זאת להמשיך ולשמור על עקרונות התזונה הנבונה והדיאטה? מסתבר שהדבר בהחלט אפשרי. קבלו עשרה כללי ברזל לאכילת נכונה ומהנה שישמרו לכם על תפריט הדיאטה

חיפוש מתכון דיאטטי
מאת: נעמי ברזילי תאני, דיאטנית קלינית

עונת הקיץ בעיצומה והחום הכבד מאלץ אותנו לנפוש דווקא במקומות "סגורים" למשל כמו קניונים, אתרי חופשות, במסעדות ועוד. בדרך-כלל מגוון המזון המוצע לנו בנסיבות אלו שונה מן המזון אותו אנו נוהגים לאכול בבית בימים שבשגרה.

 

המגוון הרחב הפרוש לעיננו מבלבל את חושינו ומעורר את החשקים לדברים מתוקים ומשמינים. הדבר טבעי, והנטייה לאכול לאו דווקא עפ"י צרכינו האמיתיים, מושפעים מן המראות, הצבעים, הריחות והטעמים השונים. כתוצאה מסיטואציה זו יש נטייה לאכול כמויות גדולות יותר ולאו דווקא דלות באחוזי שומן, ו...לשבור דיאטה.

 

נוסיף לכך את העובדה שהמזון המוצע בדוכנים ובבתי המלון עתירי שומן וזו בהחלט סיבה שמסבירה את הקילוגרמים שהתווספו בזמן הבילוי בחופשה.

 

עצות מעשיות לאכילה מהנה ולא מזיקה

אכילה היא אחת מהנאות החיים, אך גם איתה יש דרכים להתמודד.

שאלתם את עצמכם איך אפשר ליהנות מאוכל ויחד עם זאת להמשיך ולשמור על עקרונות התזונה הנבונה? העצות הבאות יעזרו לכם לנהל את האכילה בתקופה של יציאה מהשגרה ותראו כי השד אינו נורא כל-כך, וכי אפשר לצאת לחופשה גם מבלי לחשוש מעלייה מיותרת במשקלכם ולשמור על הדיאטה.

 

כך תשמרו על מישקל, משטר דיאטה, תחסכו את הקילוגרמים העודפים, תחסכו נקיפות מצפון, והכי חשוב לא תאלצו אחר-כך "לשלם" את המחיר עבור אותן הנאות רגעיות.

 

כלל ראשון: לא להגיע בשום פנים ואופן רעבים

באופן עקרוני, אנשים בעלי עודף משקל ואשר מצויים בתהליך של דיאטה, מומלץ להם לא להגיע רעבים למקומות בהם מעורבים אוכל וארוחות.

 

עקרון זה נכון בימים שבשגרה ומומלץ מאוד להקפיד עליו במיוחד כשיוצאים מהשגרה. זכרו, שאם לא תאכלו, סביר מאוד שכשתגיעו לארוחה תגיעו רעבים מאוד ואז בגלל השפע והמגוון הגדול תאכלו כמויות גדולות הרבה יותר מאלו שהייתם אוכלים אלו לא הייתם כה רעבים. לכן, השתדלו לאכול והקפידו על סדר ארוחות קבוע. כך לא תהיו רעבים מדי וכך תמנע אותה אכילה בלתי נשלטת עקב שילוב של רעב עם ריחות מזון מפתים.

 

כלל שני: לבחון, ורק אחר כך להחליט ולבחור

בחנו את המאכלים המוצעים בתפריט והעדיפו צורות בישול דלות שומן (מאודה/צלוי). אם אתם בבית מלון, אל תתביישו לומר שאתם בדיאטה ולבקש לברר עם השף מה מכיל מזון כלשהו. השפים בבתי המלון מודעים לטרנד הבריאותי וקיימת נטייה גם בבתי המלון לנסות ולבשל בריא יותר.

 

כלל שלישי: למלא את הצלחת פעם אחת

במזנון חופשי בו מגוון המזון גדול, עשו סיבוב פעם אחת לפני שאתם מוזגים לצלחת ובחנו את ההיצע. החליטו על חמישה דברים, כולל הקינוח(!) ואותם הניחו על הצלחת. העדיפו את הדברים שנראים לכם הכי "אטרקטיביים", אלו אותם מאכלים מיוחדים שאינכם אוכלים באופן רגיל. יחד עם זאת זכרו שרוב הסלטים עלולים להיות שומניים. 

 

גם אם הם נראים לכם לכאורה "תמימים" אלו עלולים להכיל כמויות גדולות של שמן או מיונז. שימו לב לאותן סלטים שנראים "נוצצים", צבעם הבוהק נובע לרוב בגלל כמויות שמן גדולות. לכן, העדיפו ירקות טריים ומשאר הסלטים קחו כמות קטנה.

 

כלל רביעי: אל תתביישו לשאול שאלות

מתכננים להזמין מנה מהתפריט המוצע? הסבירו שאתם בדיאטה ובקשו לברר כיצד מוכן המזון. ייתכן, שבזמן הכנתו מוסיפים למזון כמויות גדולות של שמן, למרות שבסיס הארוחה הוא נכון מבחינת מרכיביו. למשל, העדיפו חזה הודו דל שומן שהוכן על הגריל ולא בושל כתבשיל עתיר שומן.

 

כלל חמישי: בקשו לשנות

במקרה ומדובר במסעדה בקשו לשנות את צורת המנה, כך שתתאים יותר לצורכיכם. לדוגמא, בקשו את הרוטב לסלט בכלי נפרד, כך תהיה לכם שליטה על הכמות שנמזגת על הסלט.

 

כלל שישי: בחרו בסוגי תיבול מתאימים

במקום רטבים עתירי שומן בקשו מיץ לימון, חומץ, חרדל ועשבי תיבול .

 

כלל שביעי:הזמינו מנות משותפות

במידה ויש מנות טעימות אך עתירות קלוריות (כדוגמת קינוחים) הזמינו אותן במשותף עם שותפכם לארוחה.  

 

כלל שמיני: ותרו על צורות הבישול העתירות בשומן

בישול מטוגן, מוקרם, בתוספת חמאה/שמן זית / שמנת או רוטב או אכלו אותם כמנה משותפת.

 

כלל תשיעי: לצנן את הגוף בצורה נבונה

אם חשקה נפשכם במשהו קר לצנן את הגוף על שפת הים או בבריכה, העדיפו קרטיב בתוספת פרי על פני שלגון אחר המכיל שמנת בציפוי שוקולד. אם בכל זאת תעדיפו שלגון חלבי בררו אם יש שלגון "דיאט". אלו טעימים להפליא לא פחות, ודלים בשומן וקלוריות. תמיד תוכלו להצטייד ולהביא איתכם מהבית פירות טריים או קוביות אבטיח/ מלון אותם ניתן לאכסן בצידנית שתשמור על הקור.

 

שהייה ממושכת במים אצל רבים מהאנשים מעוררת לאחר מכן את תחושת הרעב. לכן, קחו בחשבון כי יתכן ותחזרו הביתה רעבים מאוד. במידה ואתם מתכננים שהיה ממושכת בבריכה/בים, תכננו באופן נבון את הזמנים כך שבמקום להתפתות ולקנות מזון מהיר שנמצא בסביבה או במאפייה "על הדרך", הכינו כריכים מלחם קל, גבינה או נקניק דלי שומן, בתוספת ירקות טריים, עליהם ניתן לשמור באותה ציידנית יחד עם הקינוח האולטימטיבי: פרי טרי.

 

כלל עשירי: עשו ספורט

יצאתם לבית מלון או לחופשה? הנה הזדמנות נהדרת לנצל את חדר הכושר של בית המלון ולהפעיל את הגוף. פעילות ספורטיבית מומלצת במהלך כל השנה, ואם יש חדר כושר נגיש, אז אדרבא. אם אתם יוצאים לחופשה או אפילו הולכים לחוף הים אפשר לשלב את הבילוי עם הליכה או טיולים רגליים. את השהיה בבריכה ניתן לנצל לשיפור סגנון השחייה ולמשחקי כדור במים.

  

שורה תחתונה

יתכן והדברים נראים לכם קשים לביצוע, ודורשים הכנה רבה, אך אם תנסו בכל זאת לתכנן דברים ולהכינם מראש, תגלו שמדובר אך ורק בשינוי גישה ובמחשבה תחילה, שרק יוסיפו לתחושת ההנאה באופן כללי. שיהיה לכולם קיץ נפלא.

 

אם אהבת, אז תאהבי את זה הרבה יותר. לחצי כאן וקבלי במתנה מדריך וטיפים לשריפת שומן (זה באמת עובד)

בערוץ דיאטה ותזונה תמצאו את כל המידע העדכני אודות דיאטה, סוגי דיאטות ותזונה נכונה. אם החלטת לעשות דיאטה בריאה או למצוא שיטות הרזיה ללא דיאטה, וגם אם החלטתם ללכת על דיאטת כסאח - אתם במקום הנכון.
אתר bello מביא מידע מעודכן לגבי כל סוגי הדיאטות, בצד מאות מתכונים ותפריטי דלי קלוריות, דרכים לשמירה על בריאות ותזונה מאוזנת באמצעות דיאטות נפוצות, שיטות הרזיה טבעית, מציאת הדיאטה הנכונה ביותר עבורכם ואיך עוברים לאורח חיים שכולל תזונה נבונה.
המאמרים והמידע באתר bello מובאים מפי מומחים בתחומם וביניהם דיאטניות, תזונאים ואנשי מקצוע נוספים.

מתכוני דיאטהתפריטי דיאטהדיאטה לילדיםתזונה נכונהדיאטות מומלצותדיאטה מהירהדיאטניתתזונאיתדיאטה לקיץ, דיאטת אטקינס

   
לא תודה, אין לי צורך לשרוף שומן ולהוריד במשקל