שלום מתוק

כיצד חיים בשלום עם הצורך העז למתוק במהלך משטר דיאטתי, מבלי להשבר ולהגיע לרגעי זלילה כמעט בלתי נשלטים? איך ממגרים את החשק העז למתוקים שברוב המקרים נגמר בבלומוס של קלוריות ריקות, מיותרות ומשמינות. הנה כל הדרכים והעצות

חיפוש מתכון דיאטטי
מאת: ריטה שאוליאן, דיאטנית קלינית

יש המתארים זאת כתחושה של התמכרות, צורך בלתי נשלט שמשתלט על הגוף ודורש מתוק ואין, אין אפשרות להתנגד לו. אם אתם מכירים את הרגעים הללו, אתם גם בוודאי מכירים את הרגעים הבאים: כדור שוקולד קטן ותמים הופך לכדור שלג של אכילת מתוקים בלתי מבוקרת, שנדמה שהיא רק מזינה את עצמה.

 

לתחושות ולחשקים התמוהים הללו, יש הסבר מדעי פיזיולוגי - אכילת מתוקים היא למעשה מעגל "קסמים". ככל שהאדם אוכל יותר מתוק המנגנון המופעל הוא הפרשת אינסולין מוגברת, שמביאה עמה ירידה ברמות סוכר - ומביאה שוב צורך במתוק, וחוזר חלילה. אז איך יוצאים מהמעגל הזה?

 

מודעות אישית וזיהוי "הרגעים הקשים" המועדים לפורענות, הם ראשית הדרך. ידע אודות מנגנוני הגוף, הצרכים הפיזיולוגים וזיהוי שינויים ישלימו את מיגור בולמוס המתוק הידוע לשימצה. הנה כמה טיפים, עצות ורעיונות:

 

לדחות את הסוכר של הבוקר     

אם אתם מאלו שפותחים את הבוקר בארוחה עם מיץ פירות ועוגה - כלומר ארוחה בריכוז גבוה של סוכרים הימנעו מזאת כדי לא ליצור "פיק" של הפרשת אינסולין.

 

רצוי להתחיל את היום עם מזונות בעלי אנדקס גליקמי נמוך- פחמימה מורכבת וסוכר בריכוז נמוך יחסית. כמו דגנים מלאים או פרוסת לחם אחת מרוחה בממרח חלבוני כלשהו.

 

שקדים נגד סוכרים פשוטים

כדי למנוע נפילת סוכר שבאה בעקבות אכילת סוכרים פשוטים ניתן לסיים בכ-4-5 שקדים לא קלויים. אכילת השקדים מורידה את האינדקס הגליקמי של הסוכר.אך שימו לב, גם אכילת השקדים צריכה להיות מבוקרת כיוון שהרבה, אפילו אם הוא בריא, יכול לגרום להשמנה. 

 

הדבר האמיתי במקום ממתיק מלאכותי

צריכה גדולה של מוצרי דיאט כמו עוגות דיאטטיות ומשקאות דיאט אינה בהכרח גורמת לירידה במשקל. ראשית, הרבה דיאט משמין - מוצרי דיאט אינם נטולי קלוריות, גם הם משמינים בעת צריכה בלתי מבוקרת. כמו כן, עדיף לספק את הצורך במתוק בדבר האמיתי כמו 2-3 קוביות שוקולד מאשר חצי חפיסה שוקולד דיאט.

 

סיפוק הדחף בצורה מתונה יכולה להרגיע גם רגשית וגם פסיכולוגית את האדם מלהסתפק בתחליפים שאינם תמיד עונים על הצורך.

 

הרעב הסמוי מחכה לכם בפינה

יש לפזר את הארוחות למספר פעמים ביום, שלוש ארוחות גדולות המכילות פחמימות מורכבות: 4-5 כפות אורז מלא או קינואה + עוף (חלבון) או שתי פרוסות לחם שיפון + ביצה (חלבון). וכן שתי ארוחות קטנות: פרי, יוגורט, לחם וגבינה.

 

הימנעו מדילוג על הארוחות. כשמדלגים על ארוחה מפתחים רעב סמוי, הגורם לצניחה של רמת הסוכר, ואכילה בלתי נשלטת על מנת לייצב את תחושת הרעב.

 

להבין את הגוף

הקשיבו לגוף, לעיתים הצורך במתוק הינו נקודתי, כמו בתסמונת קדם ווסתית. ניתן להרכיב תפריט עשיר בפחמימות מורכבות ולצרף חומצות שומן מסוג גאלא + ויטמין B6.

 

משמינים מעייפות

פעמים רבות אוכלים מתוק מתוך עייפות. אם אתם סובלים מנדודי שינה נסו לבדוק מדוע. אם אתם ישנים טוב ועדיין עייפים מומלץ לבדוק את רמת ה-B12 ורמת ברזל בדם שמחסורם גורם לתשישות, חולשה, דיכאון קל וצורך באנרגיה מידית ששוב - משמינה. על ידי יעוץ מתאים ניתן לשלב בתפריט B12 וברזל.

 

שיהיה לכם יום כתום

צרפו לתפריטכם ירקות כתומים. לפי הרפואה הסינית הצבע הכתום מחזק את מרידאן הטחול האחראי על חילוף החומרים  בגוף. לכן תוספת של גזר, דלעת בטטה יכולה לחזק את הגוף ולמתן את החשק למתוקים. 

 

עוד דיאטה:

גרגרנות לילית: למה זה קורה ואיך נמנעים

מדריך מסעדות למאותגרי קלוריות

גירוש הנישנוש: מה עושים כדי לשלוט בנישנושים

בולמוס אכילה: למה זה קורה ואיך נמנעים

לא יורדים? בידקו את קצב חילוף החומרים

ירידה לצורך עלייה: על טבען של דיאטות כסאח

התקועים והמיואשים: הקילוגרמים מסרבים לעזוב את הגוף - מה עושים?

דיאט דייט: על אלכוהול וקלוריות

יורדים שואלים: תשובות בנושא תזונת ילדים, עצירות וסיבים תזונתיים, איך זה שמותר פסטה בדיאטה ועוד

 

מתכונים לחיסול בולמוסים:

שומר אפוי עם שום וג'ינג'ר ב-70 קלוריות

תירס צלוי ב-125 קלוריות

פשטידת תרד ב-100 קלוריות

מרק גזר קטיפתי ב-100 קלוריות

סלט גרגירי חומוס ב-100 קלוריות

טופו ירקות סיני ב-170 קלוריות

כבד קצוץ ב-75 קלוריות

שוקי עוף אפויות בציפוי סויה ושומשום ב-220 קלוריות

גלילות חזה עוף עם פסטו ביין לבן ב-155 קלוריות

 

מתוקים בלי קלוריות:

נשיקות מרנג ב-20 קלוריות

עוגת גבינה בטעם וניל תפוז ב-44 קלוריות

עוגת דבש ב-120 קלוריות

מאפה פילו במילוי תפוחים ומשמשים ב-175 קלוריות

עוגיות שיבולת שועל / קוואקר ב-150 קלוריות

 

אם אהבת, אז תאהבי את זה הרבה יותר. לחצי כאן וקבלי במתנה מדריך וטיפים לשריפת שומן (זה באמת עובד)

בערוץ דיאטה ותזונה תמצאו את כל המידע העדכני אודות דיאטה, סוגי דיאטות ותזונה נכונה. אם החלטת לעשות דיאטה בריאה או למצוא שיטות הרזיה ללא דיאטה, וגם אם החלטתם ללכת על דיאטת כסאח - אתם במקום הנכון.
אתר bello מביא מידע מעודכן לגבי כל סוגי הדיאטות, בצד מאות מתכונים ותפריטי דלי קלוריות, דרכים לשמירה על בריאות ותזונה מאוזנת באמצעות דיאטות נפוצות, שיטות הרזיה טבעית, מציאת הדיאטה הנכונה ביותר עבורכם ואיך עוברים לאורח חיים שכולל תזונה נבונה.
המאמרים והמידע באתר bello מובאים מפי מומחים בתחומם וביניהם דיאטניות, תזונאים ואנשי מקצוע נוספים.

מתכוני דיאטהתפריטי דיאטהדיאטה לילדיםתזונה נכונהדיאטות מומלצותדיאטה מהירהדיאטניתתזונאיתדיאטה לקיץ, דיאטת אטקינס

   
לא תודה, אין לי צורך לשרוף שומן ולהוריד במשקל