מצה עם שוקולד... על שום מה?

חשבתם פעם מה הסיבה שמוכרים מצות בקופאות ענק של 2.5 ק"ג? הסיבה היא פשוטה, המצות יבשות, חלק יטענו שהן "חונקות", והם אגב צודקים לחלוטין

חיפוש מתכון דיאטטי
מאת: מערכת בלו

וכדי לשבוע מהן יש לצרוך לפחות 3-4 יחידות. לכן ניתן לקבוע חד משמעית שחג הפסח הנו חג מועד לפורענות דווקא משום העדרו הבולט של הלחם מהתפריט היומי.

 

למעלה מחמישים אחוזים מהתפריט היומי שלנו מבוסס על פחמימות שאינן מותרות לפי חוקי הדת לאכילה בחג הפסח והתחליפים נעדרי הקמח מכילים המון קלוריות שאינן תורמות לדיאטה שלנו.

 

כל מצה שוות ערך ל-135 קלוריות לפחות ואכילת 3 מצות סוכמת לנו ערך קלורי מבעית: כ- 420 קלוריות לזה הוסיפו את החישוב הקלורי של הממרחים השונים המלווים את המצות ה"דקיקות" וקבלו סכום המתקרב ל 1000!

 

כמו כן יש לשים לב לכמויות הקניידעלך במרק. קחו בחשבון שכדור אחד מכיל 100 קלוריות בממוצע. גפילטע-פיש, אגב, למרות חזותו האפרורית, מכיל בין 200 ל-400 קלוריות ולכן כדאי להסתפק באחד.

 

מכאן יוצא שבהפסקת "מצה" פשוטה דחפנו אל תוך גופנו ארוחת "סרק" ענקית העומדת על 1000 קלוריות לפחות וכאן המקום לשאול "על שום מה?"

 

לבוטנים, הקוקוס והפקאנים, ששייכים לקבוצת השומנים מקום של כבוד בתפריטי חג החירות, והם דואגים להוסיף עוד מאות קלוריות לכל ארוחה או מפגש משפחתי והכול נעשה בשל "אי שימת לב", הדברים הקטנים הם שעושים את ההבדל ועל כך עלינו לתת את הדין בזמן עלייתנו על מאזני המשקל.

 

זכרו שהמטרה בפסח היא לשמור על משקל יציב ולכן בערב החג מומלץ לאכול ארוחות קטנות וקלות ולהשאיר מקום לארוחת החג הכבדה, שלבטח תאמיר עד 1500 קלוריות בלא משים לב. הקפידו תמיד לאכול באופן מבוקר בעיקר בארוחות החג המשפחתיות ושימו גבולות לכמות המזון שאתם צורכים.

 

יש להניח על הצלחת מספר מזונות שאנו אוהבים, נניח עד חמישה ולהסתפק בהם. דאגו להשרות מצות במים לזמן קצר אז תחושת השובע תהיה גדולה יותר, כך גם תהיה הקלה על תהליך העיכול ותימנע עצירות.

 

נסו להעדיף מצה קלה או פריכיות אורז מלא על פני מצה רגילה. שימו לב לכמות ולסוג הממרח שנמרח על המצה. רצוי להעדיף ממרחים דלי שומן ולא להתמקד רק בממרח השוקולד. דווקא החרוסת בריאה יחסית. היא מורכבת מתפוחים ותמרים ואין בה שומן אלא אם כן מוסיפים אגוזים, אבל גם פה ניתן לשלוט על הכמות. כף חרוסת מכילה רק 50 קלוריות.

 

הנה טריק מדליק לשמירה על צריכת המזון בארוחת החג: ללבוש לארוחת החג מכנסיים הדוקים, עדיף ג'ינס שלא יאפשרו לנו לאכול כמות גדולה מדי.

אם אהבת, אז תאהבי את זה הרבה יותר. לחצי כאן וקבלי במתנה מדריך וטיפים לשריפת שומן (זה באמת עובד)

בערוץ דיאטה ותזונה תמצאו את כל המידע העדכני אודות דיאטה, סוגי דיאטות ותזונה נכונה. אם החלטת לעשות דיאטה בריאה או למצוא שיטות הרזיה ללא דיאטה, וגם אם החלטתם ללכת על דיאטת כסאח - אתם במקום הנכון.
אתר bello מביא מידע מעודכן לגבי כל סוגי הדיאטות, בצד מאות מתכונים ותפריטי דלי קלוריות, דרכים לשמירה על בריאות ותזונה מאוזנת באמצעות דיאטות נפוצות, שיטות הרזיה טבעית, מציאת הדיאטה הנכונה ביותר עבורכם ואיך עוברים לאורח חיים שכולל תזונה נבונה.
המאמרים והמידע באתר bello מובאים מפי מומחים בתחומם וביניהם דיאטניות, תזונאים ואנשי מקצוע נוספים.

מתכוני דיאטהתפריטי דיאטהדיאטה לילדיםתזונה נכונהדיאטות מומלצותדיאטה מהירהדיאטניתתזונאיתדיאטה לקיץ, דיאטת אטקינס

לא תודה, אין לי צורך לשרוף שומן ולהוריד במשקל