"עשר המכות" שעוזרות להכשיל אותנו בארוחות החג ולשבור דיאטה

אין לי מושג למה, אבל כמו שרוב הילדים אוהבים שניצל וצ'יפס כך כולנו אוהבים מצות בקומבינציות שונות ובליווי ממרחים וגולת הכותרת כמובן היא המכה הראשונה בצירוף השנייה והשלישית: המצה עם השוקולד או לחילופין הריבה.

חיפוש מתכון דיאטטי
מאת: מערכת בלו

מדובר במצבור עשיר בקלוריות "ריקות מתוכן בריאותי" טהורות ונטולות כל ערך תזונתי אשר שנכנסות לגוף מלוות ברעשי פצפוץ ואבק ופירורים המתפזרים מסביבנו בזמן האכילה.

 

המצה, סמל לחג החירות, כמה שהיא דקיקה כך היא משמינה. ערכה הקלורי נאמד בכ 135 קלוריות והיא שוות ערך לשתי פרוסות לחם לפחות.

יתרה מכך, מצות נוהגים לאכול בזוגות, ולרוב התאווה לטעם המתוק של השוקולד והריבה מכניעים אותנו וגורמים לנו לאכול הכול עד לפירור האחרון תרתי משמע.

החירות אינו חופשי עד כדי כך, מסתבר שאם נרגיש חופשיים מדי אנו עלולים להיכנס לצרה חדשה של אגירת שומנים מיותרת שאולי תשחרר אותנו מנקיפות מצפון לרגע קט ומיד אחריו יגיעו אותם ייסורים מלווי הדים קוליים של "אוף למה אכלתי.."

 

המכה השלישית הוא השמן: בפסח נהוג להכין מטעמים רווי שמן אשר מטוגנים לרוב. מכה רביעית נעוצה בעובדה שפסח נחגג בסדרת ארוחות ובראשן ארוחת הסדר. למחרת הסדר למעלה ממחצית המשפחות נוהגות לארח בצהרי החג לארוחת "אפטר סדר" זוהי המכה החמישית.

מכה שישית נעוצה במצוות השתייה: היין. שימו לב כי כוס יין אחת מחביאה בתוכה למעלה מ 180 קלוריות ולנו ציוו "רק"  על 4 קושיות בארוחת החג....

 

מכה שביעית: איך אם לא, המימונה ומי שלא ראה אירוח מימונה הרי שלא ראה אירוח אמיתי מהו. האמרה "תרווחו ותסעדו" אומרת הכול: פשוט שבו ותאכלו הרבה, המון, בנחת וללא הפסקה וכמה שיותר מתוך רצון לתת לאורח להרגיש מכובד רצוי ומפונק עד תום אזי ראו הוזהרתם.

 

מכה שמינית נעוצה במושג "חירות". רוב האנשים נמצאים בחופשה ממקום העבודה מה שאומר שסדר היום השגרתי מופר ורובנו נימצא בסיטואציות המאפשרות גישה נוחה יותר למקרר ולמטעמי החג המאוכלסים בו.

 

מכה תשיעית: הימנעות מפעילות גופנית יזומה. הרבה יותר קל להיכנע לרחשי הלב הפנימיים ולעייפות המצטברת בשל החגיגות המשפחתיות וההתעסקות באירוח הקרובים והחברים. האווירה היא אווירת יום שבת והרבה יותר קל להישאר מרוח על הספה הנוחה בסלון עם שלט ביד מאשר לנעול נעלי ספורט ולהתעמל.

 

מכה עשירית: "תורכיה" או במילים אחרות קטגוריית בית המלון והגרוע מכולם: הכול כלול. הכוונה היא לכל מקום הנושא מכנה משותף אחד: שהות במסגרת בית מלון ודומיו. רבים מאיתנו יוצאים לחופשות בארץ ובחו"ל והן מלוות לרוב בחגיגות קולינאריות עשירות במאכלים טעימים אך אינם דיאטטיים. השפע שמציעים בתי המלון ומקומות האירוח יכולים בקלות לחרב תוצאות נהדרות של ירידה במשקל שהושגו במרץ ועמל רב בזמן ארוך והנה מגיע השלב בו אנו עלולים ליפול בתוך זמן קצר אל תוך מערבולת שתעמיס עלינו מדש את גלגלי ההצלה שיעזרו ללא ספק להגברת השומנים בגופנו אך בטח שלא לטובת המראה בבגד הים החדש שנרכש רק לאחרונה.

אם אהבת, אז תאהבי את זה הרבה יותר. לחצי כאן וקבלי במתנה מדריך וטיפים לשריפת שומן (זה באמת עובד)

בערוץ דיאטה ותזונה תמצאו את כל המידע העדכני אודות דיאטה, סוגי דיאטות ותזונה נכונה. אם החלטת לעשות דיאטה בריאה או למצוא שיטות הרזיה ללא דיאטה, וגם אם החלטתם ללכת על דיאטת כסאח - אתם במקום הנכון.
אתר bello מביא מידע מעודכן לגבי כל סוגי הדיאטות, בצד מאות מתכונים ותפריטי דלי קלוריות, דרכים לשמירה על בריאות ותזונה מאוזנת באמצעות דיאטות נפוצות, שיטות הרזיה טבעית, מציאת הדיאטה הנכונה ביותר עבורכם ואיך עוברים לאורח חיים שכולל תזונה נבונה.
המאמרים והמידע באתר bello מובאים מפי מומחים בתחומם וביניהם דיאטניות, תזונאים ואנשי מקצוע נוספים.

מתכוני דיאטהתפריטי דיאטהדיאטה לילדיםתזונה נכונהדיאטות מומלצותדיאטה מהירהדיאטניתתזונאיתדיאטה לקיץ, דיאטת אטקינס

   
לא תודה, אין לי צורך לשרוף שומן ולהוריד במשקל