איך לא להעלות משקל בחורף?

קר לכם וכל מה שאתם רוצים זה פחמימות ומתוקים? הדס מדר, תזונאית טבעית מסבירה אילו שינויים יש לערוך בעונת החורף בתזונה שלנו ואיך לשמור על המשקל והבריאות

איך לא להעלות משקל בחורף? ()
חיפוש מתכון דיאטטי

לשמור על המשקל בחורף? זה אפשרי!

החורף כבר כאן, הטמפרטורות נמוכות והגוף מחפש דרכים להתחמם ולשמור על ערנות ואנרגיה. הדס מדר, תזונאית טבעית, מאמנת תזונה ומורה לפילאטיס בסטודיו fly בתל אביב, אומרת ש"וזוהי הסיבה העיקרית שבחורף ישנה סבירות גבוהה יותר לעלייה במשקל. הגוף המופלא וההישרדותי שלנו ירצה בעונת החורף יותר פחמימות, שומנים וסוכרים: הפחמימות והסוכרים נחוצים על מנת לשמור על ערנות והשומנים על מנת לחמם את הגוף ולעלות את אחוזי השומן עקב הקור".

 

שומרים על המשקל בחורף - בלו

 

אז מה עושים על מנת לחמם את הגוף מבלי לעלות במשקל?

 

"כשמזג האוויר קר כדאי לחמם את הגוף מבפנים, לחזק את מערכת החיסון, מערכת העיכול, מערכת הנשימה. חשוב להתאים לגוף מזונות שתואמים את עונת החורף ולהרבות במזונות מחממים ובתבלינים כמו ג'ינג'ר, קינמון, כורכום, ציפורן, הל, כמון ואגוז מוסקט הם תבלינים מחממים שניתן להוסיף אותם כמעט לכל תבשיל או מרק וגם להכין מהם חליטות תה".

 

מה הם המזונות המחממים?

 

קטניות ודגנים: אורז מלא / עדשים כתומים ושחורים, שעועית אדומה ושחורה, אזוקי, דוחן וקינואה. מומלץ להשרות את הקטניות והדגנים ולבשל אותם בבישול ארוך ואיטי בשילוב של תבלינים מחממים. על פי הרפואה הסינית הקטניות מחזקות את הכליות.

 

ירקות – חשוב לאכול את הירקות בצורתם המבושלת או באידוי ולא בצורתם הקרה עקב הבדלי הטמפרטורה. חילקתי את המזונות על פי תרומתם לגוף בחורף:

 

ירקות שמחזקים את המערכת החיסונית – ירקות כתומים: בטטה, דלורית, גזר ודלעת או דלעת ערמונים, פלפל כתום וצהוב.

ירקות אנטי דלקתיים: שום, בצל.

ירקות עשירים בכלורופיל שמנקים את הדם – ירקות ירוקים: קייל, ברוקולי, חסה, עלים ירוקים, תרד, מנגולד ועשבי תיבול.

 

מהי ארוחת הבוקר המומלצת בחורף?

 

"שיבולת שועל+ סובין בתוספת קינמון+ בננה/תמר+ 3 -5 אגוזי מלך על בסיס מים מומלצת מאוד כארוחת בוקר או ערב, הארוחה הזו מחממת את הגוף, משביעה ומצטיינת בערכים תזונתיים גבוהים".

 

מה לגבי שתייה בחורף?

 

"תה קמומיל, אכינצאה, תה ירוק, מרווה, סירפד, לואיזה מומלצים מאוד כחליטות תה בחורף מרגיע ומחמם את הגוף ( ניתן להוסיף מעט סטיביה למי שזקוק להמתקה). המלצה חמה - כל בוקר לשתות כוס מים פושרים + חצי לימון סחוט + כדור של פרוביוטיקה לשמירה על מערכת העיכול וחיזוק מערכת החיסון".

וטיפ אחרון לסיום – בחורף מומלץ להמעיט במוצרי חלב ותפוזים מכיוון שהם גורמים לליחה מוגברת.

 

פעילות גופנית בחורף, גם בתנאי קיצון - בלו

 

הדס מדר היא תזונאית טבעית, מאמנת תזונה ומורה לפילאטיס בסטודיו Fly, רחוב חיסין 5 תל אביב studiofly.co.il

אם אהבת, אז תאהבי את זה הרבה יותר. לחצי כאן וקבלי במתנה מדריך וטיפים לשריפת שומן (זה באמת עובד)

בערוץ דיאטה ותזונה תמצאו את כל המידע העדכני אודות דיאטה, סוגי דיאטות ותזונה נכונה. אם החלטת לעשות דיאטה בריאה או למצוא שיטות הרזיה ללא דיאטה, וגם אם החלטתם ללכת על דיאטת כסאח - אתם במקום הנכון.
אתר bello מביא מידע מעודכן לגבי כל סוגי הדיאטות, בצד מאות מתכונים ותפריטי דלי קלוריות, דרכים לשמירה על בריאות ותזונה מאוזנת באמצעות דיאטות נפוצות, שיטות הרזיה טבעית, מציאת הדיאטה הנכונה ביותר עבורכם ואיך עוברים לאורח חיים שכולל תזונה נבונה.
המאמרים והמידע באתר bello מובאים מפי מומחים בתחומם וביניהם דיאטניות, תזונאים ואנשי מקצוע נוספים.

מתכוני דיאטהתפריטי דיאטהדיאטה לילדיםתזונה נכונהדיאטות מומלצותדיאטה מהירהדיאטניתתזונאיתדיאטה לקיץ, דיאטת אטקינס

לא תודה, אין לי צורך לשרוף שומן ולהוריד במשקל